A beszédészlelés és -megértés vizsgálata alsó tagozatos tanulásban akadályozott tanulók körében

Szerzők

  • Mónika Macher Eötvös Loránd Tudományegyetem Atipikus Viselkedés és Kogníció Gyógypedagógiai Intézet https://orcid.org/0000-0001-6647-8005
  • Fanni Földi Eötvös Loránd Tudományegyetem Atipikus Viselkedés és Kogníció Gyógypedagógiai Intézet; Szegedi Tudományegyetem Interdiszciplináris Kutatásfejlesztési és Innovációs Kiválósági Központ, Gyermeki fejlődés nyomon követését segítő mérőeszközök fejlesztése kutatócsoport https://orcid.org/0000-0002-3736-7178

DOI:

https://doi.org/10.52092/gyosze.2025.3.13

Kulcsszavak:

tanulásban akadályozott tanulók, eltérő tantervű általános iskola, együttnevelés, alsó tagozat, beszédészlelés

Absztrakt

Korábbi kutatások eredményei alapján a tanulásban akadályozott tanulók eltérő fejlődést mutatnak a beszédészlelés és beszédmegértés területén. Vizsgálatunk célja az volt, hogy összehasonlítsuk az eltérő tantervű iskolákba járó és az együttnevelésben részt vevő 1. és 4. osztályos tanulók teljesítményét. A GMP beszédészlelési és beszédmegértési tesztsorozat (Gósy, 2006) segítségével mértük az akusztikai, fonetikai, fonológiai észlelés, valamint a mondat-, szövegértési szintek működését. Eredményeink a kommunikációs képességek megismerését és a fejlesztésben a megfelelő módszerválasztást segíthetik.

Kulcsszavak: tanulásban akadályozott tanulók, eltérő tantervű általános iskola, együttnevelés, alsó tagozat, beszédészlelés

Megjelent

2025-09-15

Hogyan kell idézni

Macher, M., & Földi, F. (2025). A beszédészlelés és -megértés vizsgálata alsó tagozatos tanulásban akadályozott tanulók körében. Gyógypedagógiai Szemle, 53(3), 314–316. https://doi.org/10.52092/gyosze.2025.3.13

Folyóirat szám

Rovat

Bővített összefoglalók a MAGYE konferencia szakosztályi előadásaiból

Hasonló cikkek

1 2 3 4 5 6 7 8 9 > >> 

You may also Haladó hasonlósági keresés indítása for this article.