Skip to main content
Skip to main navigation menu
Skip to site footer
Open Menu
Journal of Early Years Education
Current issue
Archives
For Authors
Stylesheet
Submission
Journal Sections
Submission Checklist
About
About the Journal
Impress
Editorial Board
Reviewing process
Publishing and ethics
Contact
Open Access Statement
Supporters
Search
Register
Login
Home
/
Archives
/
Vol. 7 No. 1 (2019): Gyermekkép és oktatás Japánban
Vol. 7 No. 1 (2019): Gyermekkép és oktatás Japánban
Published:
2019-11-01
Full Issue
PDF (Magyar)
Foreword
Gyermeknevelés és oktatás Japánban
Orsolya Endrődy
1-3
PDF (Magyar)
Köszöntő
Yuko Umemura
4
PDF (Magyar)
Megnyitó
Judit Vihar
5-6
PDF (Magyar)
Tematikus tanulmányok
Child, Education and Society in Current Japan
Judit Hidasi
7-11
PDF (Magyar)
Does it exist or not? How does it exist if it doesn’t exist? An essay on gifted education in Japan
János Gordon Győri
12-21
PDF (Magyar)
Education and “Civilisation” – Education in the discourse on Meiji transition
Ferenc Takó
22-29
PDF (Magyar)
Japan’s first acting school for women
Petra Doma
30-35
PDF (Magyar)
Gyermekkép fametszeteken. Japán az Edo-korszakban (江戸時代 1603–1868)
Orsolya Endrődy
36-44
PDF (Magyar)
Cultural aspects of kokeshi dolls in the history of Japan
Réka Tóth-Vásárhelyi, Ibolya Rácz
45-53
PDF (Magyar)
Children’s Clothes beyond the Everyday Wear
Csilla Schmitt
54-60
PDF (Magyar)
Why do pupil clean the classroom in Japan?
Júlia Somodi
61-68
PDF (Magyar)
Egy szál krizantém. Miért különleges a hagyományos japán tudásátadás?
Miklós Dúzs
69-76
PDF (Magyar)
A Comparative Study of Metaphors in Fairy Tales in English and Japanese
Imai Ren
77-82
PDF (Magyar)
Politeness characteristics of Japanese L1/Hungarian L2 students’ utterances in the speech act of requesting
Dóra Sitkei
83-90
PDF (Magyar)
Foreign language learning and information and communications technology among japanese students – case study on the development of intercultural communicative competence among japanese students
Levente Borsos, Tamás Kruzslicz
91-98
PDF (Magyar)
The Role of Junior High School English Textbooks in Communicative Language Teaching Based on a Case Study of Two Junior High School Teachers Teaching Sunshine
Réka Fekete
99-107
PDF (Magyar)
Review
Könyvismertetés: Dorothee Gutknecht – Maren Kramer: Mikrotransitionen in der Kinderkrippe. Übergänge im Tagesablauf achtsam gestalten. Verlag Herder, Freiburg/Basel/Wien. 2018. ISBN E-Book 978-3-451-81231-6
Éva Márkus
108-111
PDF (Magyar)
Recenzió a Paragon – Újítások a nevelés-gondozás bölcsőjében, Józsefvárosban című kötetről
Éva Márkus
112-113
PDF (Magyar)
Kewashii Takeya (Dúzs Miklós), … egy szál virág! A valóság és ami annak tűnik; Nincsen semmi! … és az már valami – Wilber parafrázisok; A Tudat időaspektusa- és hatása az egyén valóságképére.
Lejla Szabó
114-115
PDF (Magyar)
Language
English
Magyar
Information
For Readers
For Authors
For Librarians
Keywords
szerzoindex
Browse by author