Gyerek, nevelés és társadalom kapcsolata Japánban

Szerzők

  • Judit Hidasi

DOI:

https://doi.org/10.31074/gyn20191711

Kulcsszavak:

egy-gyermekes családok, élő kommunikációs deficit, virtuális interakciók, értékrendek ütközése

Absztrakt

A gyermeknevelés íve és stílusa kultúránként jelentékeny eltéréseket és sajátosságokat mutat. Japánban ideálisan a felhőtlenül szabad és megengedő légkörű kisgyermekkort követően egyre erősebb és szigorúbb betörési szakasz következik, amelyben a gyerek megtanulja a társadalmi elvárásokhoz való alkalmazkodás mindenhatóságát. Ezt a hagyományos mintát azonban kikezdte a globalizáció miatt elhatalmasodó érték-átrendeződés, az egyke családmodell elterjedése és az élő emberi kommunikáció háttérbe szorulása a virtuális interakciók javára. Mindez negativan érinti a társadalmi kohéziót és végső soron a gazdasági fejlődést is.

Letöltések

Letölthető adat még nem áll rendelkezésre.

##submission.downloads##

Megjelent

2019-11-01

Hogyan kell idézni

Hidasi, J. (2019). Gyerek, nevelés és társadalom kapcsolata Japánban. Gyermeknevelés Tudományos Folyóirat, 7(1), 7–11. https://doi.org/10.31074/gyn20191711

Folyóiratszám

Rovat

Tematikus tanulmányok