Miért is a gyermekek takarítanak a japán iskolákban?

Szerzők

  • Júlia Somodi

DOI:

https://doi.org/10.31074/gyn201916168

Kulcsszavak:

Japán, iskolai rendszer, japán nemzeti alaptanterv, takarítás, ucsi-szoto, szenpai-kóhai

Absztrakt

Sokak által ismert tény, hogy a japán iskolákban a gyerekek takarítanak. Hogyan zajlik mindez a mindennapokban, hogyan készítik fel rá a gyerekeket, pedagógusokat, és mi lehet a pedagógiai célja ennek a tevékenységnek? Tanulmányomban bemutatom, hogy milyen társadalmi háttér rejlik egy olyan oktatási rendszer mögött, amelyben a nem akadémiai és az akadémiai iskolai tevékenységek azonos hangsúlyt kapnak, a takarítás megítélését tekintve hogyan osztályozzuk az egyes kultúrköröket, szó esik a japán nemzeti alaptantervről, illetve arról, hogy konkrétan hogyan zajlik a takarítás a japán elemi iskolákban.

Letöltések

Letölthető adat még nem áll rendelkezésre.

##submission.downloads##

Megjelent

2019-11-01

Hogyan kell idézni

Somodi, J. (2019). Miért is a gyermekek takarítanak a japán iskolákban?. Gyermeknevelés Tudományos Folyóirat, 7(1), 61–68. https://doi.org/10.31074/gyn201916168

Folyóiratszám

Rovat

Tematikus tanulmányok