Van? Nincs? Hogyan van, ha nincs? Esszé a japán tehetségpedagógiáról
DOI:
https://doi.org/10.31074/gyn201911221Kulcsszavak:
egyenlőségelvűség az oktatásban, tehetséggondozás, JapánAbsztrakt
Ez a tanulmány úgy mutatja be a formális, főáramú oktatást Japánban, mint amelyet
egyszerre jellemeznek erős egyenlőség- és versenyelvű vonások. Az egyenlőségelvűségből is
következik, hogy a „tehetség/tehetséges” kifejezéseknek megfelelő kifejezést is nehéz a japán
nyelvben találni. Kulturális értékekben, az oktatásra vonatkozó mai ideológiai irányokban
érhető tetten annak a magyarázata, hogy a japán társadalom számos tagja – tanárok, diákok,
szülők és mások – miért legalábbis ambivalensek a tehetségpedagógiával szemben. Mindazonáltal egy sor tehetséggondozó oktatási program zajlik Japánban. A jelen tanulmány a japán
tehetséggondozás konceptuális hátterét és mindennapi gyakorlatát mutatja be.
Letöltések
##submission.downloads##
Megjelent
Hogyan kell idézni
Folyóiratszám
Rovat
License
Copyright (c) 2019 Szerző
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.