Van? Nincs? Hogyan van, ha nincs? Esszé a japán tehetségpedagógiáról

Szerzők

  • János Gordon Győri

DOI:

https://doi.org/10.31074/gyn201911221

Kulcsszavak:

egyenlőségelvűség az oktatásban, tehetséggondozás, Japán

Absztrakt

Ez a tanulmány úgy mutatja be a formális, főáramú oktatást Japánban, mint amelyet
egyszerre jellemeznek erős egyenlőség- és versenyelvű vonások. Az egyenlőségelvűségből is
következik, hogy a „tehetség/tehetséges” kifejezéseknek megfelelő kifejezést is nehéz a japán
nyelvben találni. Kulturális értékekben, az oktatásra vonatkozó mai ideológiai irányokban
érhető tetten annak a magyarázata, hogy a japán társadalom számos tagja – tanárok, diákok,
szülők és mások – miért legalábbis ambivalensek a tehetségpedagógiával szemben. Mindazonáltal egy sor tehetséggondozó oktatási program zajlik Japánban. A jelen tanulmány a japán
tehetséggondozás konceptuális hátterét és mindennapi gyakorlatát mutatja be.

Letöltések

Letölthető adat még nem áll rendelkezésre.

##submission.downloads##

Megjelent

2019-11-01

Hogyan kell idézni

Gordon Győri, J. (2019). Van? Nincs? Hogyan van, ha nincs? Esszé a japán tehetségpedagógiáról. Gyermeknevelés Tudományos Folyóirat, 7(1), 12–21. https://doi.org/10.31074/gyn201911221

Folyóiratszám

Rovat

Tematikus tanulmányok