Oktatás és „civilizáció”. Az oktatás megjelenése a Meiji-kori átalakulásról folytatott diskurzusban

Szerzők

  • Ferenc Takó

DOI:

https://doi.org/10.31074/gyn201912229

Kulcsszavak:

Meiji-kor, oktatási reform, Meiji Hat Társaság, Mori Arinori, nők oktatása

Absztrakt

A Meiji-megújulás (Meiji ishin) ellentmondásos jellegét tükrözi, hogy a nyugati szakirodalomban egyaránt szokás „Meiji forradalomról” és „Meiji restaurációról” beszélni. A feszültség
egyik tipikus megjelenési közege az oktatás szervezett átalakításáról szóló diskurzus, melyben a konfuciánus hagyomány és a „nyugatiasító” újítás állnak szemben egymással. Tanulmányomban korabeli gondolkodók (elsősorban Mori Arinori és a Meiji Hat Társaság) munkái alapján mutatom be, milyen feladatokat tűztek maguk elé az 1870-es évek japán gondolkodói az oktatás területén.

Letöltések

Letölthető adat még nem áll rendelkezésre.

##submission.downloads##

Megjelent

2019-11-01

Hogyan kell idézni

Takó, F. (2019). Oktatás és „civilizáció”. Az oktatás megjelenése a Meiji-kori átalakulásról folytatott diskurzusban. Gyermeknevelés Tudományos Folyóirat, 7(1), 22–29. https://doi.org/10.31074/gyn201912229

Folyóiratszám

Rovat

Tematikus tanulmányok