Oktatás és „civilizáció”. Az oktatás megjelenése a Meiji-kori átalakulásról folytatott diskurzusban
DOI:
https://doi.org/10.31074/gyn201912229Kulcsszavak:
Meiji-kor, oktatási reform, Meiji Hat Társaság, Mori Arinori, nők oktatásaAbsztrakt
A Meiji-megújulás (Meiji ishin) ellentmondásos jellegét tükrözi, hogy a nyugati szakirodalomban egyaránt szokás „Meiji forradalomról” és „Meiji restaurációról” beszélni. A feszültség
egyik tipikus megjelenési közege az oktatás szervezett átalakításáról szóló diskurzus, melyben a konfuciánus hagyomány és a „nyugatiasító” újítás állnak szemben egymással. Tanulmányomban korabeli gondolkodók (elsősorban Mori Arinori és a Meiji Hat Társaság) munkái alapján mutatom be, milyen feladatokat tűztek maguk elé az 1870-es évek japán gondolkodói az oktatás területén.
Letöltések
Letölthető adat még nem áll rendelkezésre.
##submission.downloads##
Megjelent
2019-11-01
Hogyan kell idézni
Takó, F. (2019). Oktatás és „civilizáció”. Az oktatás megjelenése a Meiji-kori átalakulásról folytatott diskurzusban. Gyermeknevelés Tudományos Folyóirat, 7(1), 22–29. https://doi.org/10.31074/gyn201912229
Folyóiratszám
Rovat
Tematikus tanulmányok
License
Copyright (c) 2019 Szerző
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.