Az alsó középiskolában használt angol tankönyvek szerepe a kommunikatív nyelvoktatásban két Sunshine-ból tanító alsó középiskolai tanár esettanulmánya alapján
DOI:
https://doi.org/10.31074/gyn2019199107Kulcsszavak:
kommunikatív nyelvoktatás, Sunshine tankönyvcsalád, angol nyelvoktatás Japánban, alsó középiskolában használt angol tankönyvek, japán Nemzeti AlaptantervAbsztrakt
A Kairyudo kiadó gondozásában megjelenő Sunshine a Japán Oktatásügyi, Kulturális, Sport- valamint Tudomány- és Technológiaügyi Minisztérium (MEXT) által jóváhagyott alsó középiskolai tankönyvcsalád. Jelen esettanulmány két Iwate Prefektúrában a Sunshine tankönyvekből tanító pedagógus munkáját megfigyelve a következő kérdésekre keresi a választ: mely tulajdonságokban felel meg a tankönyv a Nemzeti Alaptanterv szempontjainak, a két pedagógus hogyan értelmezi és építi be a tankönyv egyes jellemzőit mindennapos tanári tevékenységébe, illetve milyen módszereket alkalmaznak a tankönyv kiegészítésére. A kutatáshoz a Sunshine tankönyvek hivatalos tájékoztató kiadványa és kiegészítő brosúrája, óralátogatások, óralátogatási jegyzőkönyvek, félig strukturált interjúk, tanteremi oktatási eszközök szolgáltattak alapot. A kutatási eredmények szerint a Sunshine tankönyvcsalád általánosságban megfelel a kommunikatív megközelítésnek, de a tanároknak saját ötleteikkel kell kiegészíteniük a tankönyvet.
Letöltések
##submission.downloads##
Megjelent
Hogyan kell idézni
Folyóiratszám
Rovat
License
Copyright (c) 2019 Szerző
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.