Az alsó középiskolában használt angol tankönyvek szerepe a kommunikatív nyelvoktatásban két Sunshine-ból tanító alsó középiskolai tanár esettanulmánya alapján

Szerzők

  • Réka Fekete

DOI:

https://doi.org/10.31074/gyn2019199107

Kulcsszavak:

kommunikatív nyelvoktatás, Sunshine tankönyvcsalád, angol nyelvoktatás Japánban, alsó középiskolában használt angol tankönyvek, japán Nemzeti Alaptanterv

Absztrakt

A Kairyudo kiadó gondozásában megjelenő Sunshine a Japán Oktatásügyi, Kulturális, Sport- valamint Tudomány- és Technológiaügyi Minisztérium (MEXT) által jóváhagyott alsó középiskolai tankönyvcsalád. Jelen esettanulmány két Iwate Prefektúrában a Sunshine tankönyvekből tanító pedagógus munkáját megfigyelve a következő kérdésekre keresi a választ: mely tulajdonságokban felel meg a tankönyv a Nemzeti Alaptanterv szempontjainak, a két pedagógus hogyan értelmezi és építi be a tankönyv egyes jellemzőit mindennapos tanári tevékenységébe, illetve milyen módszereket alkalmaznak a tankönyv kiegészítésére. A kutatáshoz a Sunshine tankönyvek hivatalos tájékoztató kiadványa és kiegészítő brosúrája, óralátogatások, óralátogatási jegyzőkönyvek, félig strukturált interjúk, tanteremi oktatási eszközök szolgáltattak alapot. A kutatási eredmények szerint a Sunshine tankönyvcsalád általánosságban megfelel a kommunikatív megközelítésnek, de a tanároknak saját ötleteikkel kell kiegészíteniük a tankönyvet.

Letöltések

Letölthető adat még nem áll rendelkezésre.

##submission.downloads##

Megjelent

2019-11-01

Hogyan kell idézni

Fekete, R. (2019). Az alsó középiskolában használt angol tankönyvek szerepe a kommunikatív nyelvoktatásban két Sunshine-ból tanító alsó középiskolai tanár esettanulmánya alapján. Gyermeknevelés Tudományos Folyóirat, 7(1), 99–107. https://doi.org/10.31074/gyn2019199107

Folyóirat szám

Rovat

Tematikus tanulmányok