Skip to main content
Skip to main navigation menu
Skip to site footer
Open Menu
Gyógypedagógiai Szemle
Aktuális szám
Archives
Announcements
Szerzőinknek
Publication policy
Rovatok
Kézirat beküldése
Részletes szerzői útmutató
A bírálati folyamat
Etikai szempontok
About
About the journal
Impress
Editorial Team
Contact
Privacy Statement
Search
Register
Login
Home
/
Archives
/
Vol. 48 No. 3-4 (2020)
Vol. 48 No. 3-4 (2020)
Published:
2020-12-15
Full Issue
pdf (Magyar)
Előszó
Szerkesztői előszó
Miklós Győri
155
pdf (Magyar)
A gyógypedagógia története
Tradition and renewal in special education psychology before the ranschburg year
Ágnes Lányiné Engelmayer
157-164
pdf (Magyar)
The role of the Ranschburg heritage in interpreting the clinical orientation of special education science and practice
Ferencné Gereben
165-170
pdf (Magyar)
Tudományos közlemények
Evidence related to primitive reflexes
Julianna Vig
171-183
pdf (Magyar)
The assessment of verbal learning and memory with the rey auditive- verbal learning test in children with developmental language disorder
Andrea Mészáros
184-206
pdf (Magyar)
Sine-wave and amplitude-modulated speech: perception, perceptual learning, and their relation to tests of language development
Zoltán Jakab, Katalin Mohai, Julianna Vig
207-232
pdf (Magyar)
Attachment research in child and adult stutterers
Péter Lajos
233-242
pdf (Magyar)
Intelligence assessment of hearing-impaired children from the beginning to the present
Aspirations, methods, dilemmas, new paths
Judit Mészáros
243-253
pdf (Magyar)
Towards the screening for high functioning cases of autism by innovative digital tools at kindergarten age: the shakes project and the results of its first phase
Miklós Győri, Zsófia Borsos, Krisztina Stefanik, Bianka Bogdán, Fanni Varga, Judit Csákvári, Zoltán Jakab
254-279
pdf (Magyar)
Promoting autism knowledge among primary school children: first results from the evaluation of the ‘Star-bus’ Inclusion Intervention Programme (SIIP)
Krisztina Stefanik, Márta Vargáné Molnár, Vivien Németh, Csilla Bertók, Ágnes Havasi, Tamásné Őszi, Monika Janoch, András Ábrahám, Katalin Vígh, Zsófia Borsos, Kornélia Pongrácz, Miklós Győri
280-289
pdf (Magyar)
Education and employment of adults with autism. Access to services and parental satisfaction
Krisztina Stefanik, Vivien Németh, Miklós Győri, Zsófia Borsos, Ágota Szekeres, Ágnes Havasi, Monika Janoch, Tamásné Őszi, Márta Vargáné Molnár
290-304
pdf (Magyar)
ICT-based sociometry: Possibilities of application
Endre Horváth, Ágota Szekeres
305-317
pdf (Magyar)
Guidance and counselling in special needs/education
Katalin Billédi
318-329
pdf (Magyar)
A gyakorlat műhelyéből
Small steps, big impact - the Helping Hand project
Judit Csákvári, Katalin Mohai
331-335
pdf (Magyar)
Figyelő
A Ranschburg Pál Kutatólaboratórium elmúlt 4 éve – rövid áttekintés
Zsófia Borsos
337-338
pdf (Magyar)
Keywords
Subscription
Login to access subscriber-only resources.
Language
English
Magyar
Information
For Readers
For Authors
For Librarians