Munkamemória és helyesírás

Munkamemória és helyesírás

Szerzők

  • Mercédesz Csaba Veszprém Megyei Pedagógiai Szakszolgálat, Várpalota, Magyarország
  • Eszter Domján-Koncz Veszprém Megyei Pedagógiai Szakszolgálat, Várpalota, Magyarország

DOI:

https://doi.org/10.21030/anyp.2017.2.2

Kulcsszavak:

emlékezeti rendszerek, nyelvi teljesítmény, munkamemória, beszédészlelés, diszortográfia

Absztrakt

A helyesírás mint iskolai készség elsajátítása és elsajátíttatása egyre nagyobb kihívást jelent a tanulóknak és a pedagógusoknak egyaránt. Az utóbbi néhány évben megnövekedett azoknak a tanulóknak a száma, akik helyesírási zavaruk (diszortográfia) miatt értékelés és minősítés alóli felmentésben részesültek. Amennyiben pontosabban körülhatárolható az oki háttér, akkor célzott terápiával a tünetek csökkenthetők, a gyermekek eredményesebbek lehetnek a tananyag-elsajátítás során. A tanulmány a kognitív képességek és a nyelvi teljesítmény egymásra gyakorolt hatását hangsúlyozza. Arra keresi a választ, hogy a munkamemória eltérő működése hogyan befolyásolja a helyesírást. Az eredmény adalékul szolgálhat az említett iskolai készségelsajátítás hátterének a megértéséhez, a helyesírási ismeretek tanításához, alkalmazásuk sikeresebbé tételéhez. Segítheti a helyesírás fejlesztését, a diszortográfia terápiáját, a logopédiai vizsgálatok újragondolását.

##submission.downloads##

Megjelent

2017. 06. 30.

Folyóiratszám

Rovat

Tanulmányok
Loading...