Robots in class. Robotics in special education practice
DOI:
https://doi.org/10.52092/gyosze.2022.4.14Keywords:
játék, analógiás/logikus gondolkodás, fejlesztés, tanmenet, tanóraAbstract
ABSZTRAKT
Saját gyógypedagógusi pályámon is nagyon fontosnak tartom az élethosszig tartó tanulást, így ismerkedtem meg különböző oktatási padlórobotok tanórai alkalmazásával, leginkább tipikus fejlődésmenetű tanulókra tervezve. Ezt követően építettem be a saját gyakorlati munkámba a robotok programozását, amelyben immár 4 éves tapasztalatom van. A munkám során több robotot is használok, ezek közül kiemelném Andyt, Zümit (Beebot), valamint Bluebotot. Az interneten fellelhetők kész gyakorlópályák, de számomra a legjobbak a saját készítésűek, mert olyan tananyagra dolgozhatom ki, amelyben fejleszteni szeretném tanítványaimat. Jelen keretek között a MAGYE konferencián megtartott workshopon elhangzottakat összegzem írott formában.
Kulcsszavak: játék, analógiás/logikus gondolkodás, fejlesztés, tanmenet, tanóra