Robots in class. Robotics in special education practice

Authors

  • Krisztina Sziráné Szabó Budapest XVIII. Kerületi SOFI Óvoda, Általános Iskola, Szakiskola, Készségfejlesztő Iskola és EGYMI

DOI:

https://doi.org/10.52092/gyosze.2022.4.14

Keywords:

játék, analógiás/logikus gondolkodás, fejlesztés, tanmenet, tanóra

Abstract

ABSZTRAKT

Saját gyógypedagógusi pályámon is nagyon fontosnak tartom az élethosszig tartó tanulást, így ismerkedtem meg különböző oktatási padlórobotok tanórai alkalmazásával, leginkább tipikus fejlődésmenetű tanulókra tervezve. Ezt követően építettem be a saját gyakorlati munkámba a robotok programozását, amelyben immár 4 éves tapasztalatom van. A munkám során több robotot is használok, ezek közül kiemelném Andyt, Zümit (Beebot), valamint Bluebotot. Az interneten fellelhetők kész gyakorlópályák, de számomra a legjobbak a saját készítésűek, mert olyan tananyagra dolgozhatom ki, amelyben fejleszteni szeretném tanítványaimat. Jelen keretek között a MAGYE konferencián megtartott workshopon elhangzottakat összegzem írott formában.

Kulcsszavak: játék, analógiás/logikus gondolkodás, fejlesztés, tanmenet, tanóra

Downloads

Published

2022-12-15

How to Cite

Sziráné Szabó, K. (2022). Robots in class. Robotics in special education practice. Gyógypedagógiai Szemle, 50(4), 244–247. https://doi.org/10.52092/gyosze.2022.4.14

Issue

Section

Extended abstracts from the department presentations of the MAGYE conference