Néptánc és népi játék alkalmazása óvodáskorú gyermekek fejlesztésében

Szerzők

  • Dóra Lívia Kiss SZTE JGYPK API Gyógypedagógus-képző Tanszék; Békés Vármegyei Pedagógiai Szakszolgálat

DOI:

https://doi.org/10.52092/gyosze.2025.3.12

Kulcsszavak:

népi játék, néptánc, óvodáskor, készségfejlesztés, hagyományalapú módszerek

Absztrakt

Az óvodáskor kiemelt jelentőségű szakasz a fizikai, értelmi és érzelmi fejlettség kialakulásához, többek között a mozgásfejlődés, ritmusérzék, téri tájékozódás és szociális készségek szempontjából (Lázár, 1997). A néptánc és a népi játék élményszerű, hagyományalapú tevékenységként számos lehetőséget kínál e készségek fejlesztésére – a gyermekek fejlettségi szintjéhez alkalmazkodva (Kun, 2012).

„A játékok lélektani szerepe ma sem változott, (…) s a játékokkal tehát nem a poros, elavult, régi világot akarjuk visszahozni, hanem kimenteni belőle azt, ami általános szükségletet elégít ki, s ezért ma is szükségünk van rá.” (Lázár, 1997, p. 22–25.) 

Kulcsszavak: népi játék, néptánc, óvodáskor, készségfejlesztés, hagyományalapú módszerek

Megjelent

2025-09-15

Hogyan kell idézni

Kiss, D. L. (2025). Néptánc és népi játék alkalmazása óvodáskorú gyermekek fejlesztésében. Gyógypedagógiai Szemle, 53(3), 309–313. https://doi.org/10.52092/gyosze.2025.3.12

Folyóirat szám

Rovat

Bővített összefoglalók a MAGYE konferencia szakosztályi előadásaiból

Hasonló cikkek

1 2 > >> 

You may also Haladó hasonlósági keresés indítása for this article.