Néptánc és népi játék alkalmazása óvodáskorú gyermekek fejlesztésében
DOI:
https://doi.org/10.52092/gyosze.2025.3.12Kulcsszavak:
népi játék, néptánc, óvodáskor, készségfejlesztés, hagyományalapú módszerekAbsztrakt
Az óvodáskor kiemelt jelentőségű szakasz a fizikai, értelmi és érzelmi fejlettség kialakulásához, többek között a mozgásfejlődés, ritmusérzék, téri tájékozódás és szociális készségek szempontjából (Lázár, 1997). A néptánc és a népi játék élményszerű, hagyományalapú tevékenységként számos lehetőséget kínál e készségek fejlesztésére – a gyermekek fejlettségi szintjéhez alkalmazkodva (Kun, 2012).
„A játékok lélektani szerepe ma sem változott, (…) s a játékokkal tehát nem a poros, elavult, régi világot akarjuk visszahozni, hanem kimenteni belőle azt, ami általános szükségletet elégít ki, s ezért ma is szükségünk van rá.” (Lázár, 1997, p. 22–25.)
Kulcsszavak: népi játék, néptánc, óvodáskor, készségfejlesztés, hagyományalapú módszerek