Comparative analysis of the integration stories of traveling special education teachers specializing in the pedagogy of the children with learning disabilities

Authors

  • Adrienn Gacsó Prizma Általános Iskola és Óvoda, Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény

DOI:

https://doi.org/10.52092/gyosze.2022.4.8

Keywords:

együttnevelés, utazó gyógypedgaógus, munkaköri feladatok és szerepek, nehézségek, együttműködés

Abstract

ABSZTRAKT

Kvalitatív vizsgálatomban tanulásban akadályozottak pedagógiája szakirányon végzett, Budapesten dolgozó utazó gyógypedagógusok együttneveléssel kapcsolatos narratív történeteit elemzem. Az adatok feldolgozásához a MAXQDA szövegelemző szoftvert használtam. A vizsgálat fókuszában a munkaköri feladatok, szerepek, az objektív/szubjektív nehézségek és az együttműködés formái állnak. A kódok 6 fő kategóriájának eloszlási mintázatai alapján, a köznevelési törvénnyel összhangban, elsődleges feladatuknak a pedagógiai célú habilitációs és rehabilitációs fejlesztést tartják, munkájukban a terapeuta szerepkör dominál. A befogadó pedagógusokkal és a szülőkkel való együttműködés fő formái a konzultáció és a tanácsadás. Nehézségeik közül kiemelkedik a túlterheltség és a befogadó pedagógusok elutasító attitűdje. Fejlesztési javaslataik ezen területekre vonatkoznak.

Kulcsszavak: együttnevelés, utazó gyógypedagógus, munkaköri feladatok és szerepek, nehézségek, együttműködés

Downloads

Published

2022-12-15

How to Cite

Gacsó, A. (2022). Comparative analysis of the integration stories of traveling special education teachers specializing in the pedagogy of the children with learning disabilities. Gyógypedagógiai Szemle, 50(4), 221–223. https://doi.org/10.52092/gyosze.2022.4.8

Issue

Section

Extended abstracts from the department presentations of the MAGYE conference