Professional protocol for cooperation supporting inclusion
DOI:
https://doi.org/10.52092/gyosze.2022.4.12Keywords:
egységes utazó gyógypedagógusi eljárásrend, folyamatszabályozás, együttműködés, partnerségAbstract
ABSZTRAKT
Az elmúlt bő két évtized integrációs szemléletének és gyakorlatának hazai térhódítása a sajátos nevelési igényű gyermekek, tanulók együttnevelésében felzárkózott a mintaként szolgáló nyugat-európai országokhoz. A fejlődés objektív mutatói a megfelelő jogszabályi környezet és az együttneveltek létszámadata. Az integráció soktényezős pedagógiai gyakorlatában az együttnevelést támogató egységes utazó gyógypedagógusi szakmai eljárásrend, protokoll a folyamatszabályozás és egyben a fejlődés, fejlesztés kulcsfontosságú tényezője. A cikk a székesfehérvári Arany János EGYMI közel két évtizedes utazó gyógypedagógusi szolgáltatásának tapasztalatai, eredményei és fejlesztési lehetőségei alapján összegzett eljárásrendjét mutatja be.
Kulcsszavak: egységes utazó gyógypedagógusi eljárásrend, folyamatszabályozás, együttműködés, partnerség