Professional protocol for cooperation supporting inclusion

Authors

  • Márta Lugosiné Neumann Arany János EGYMI, Székesfehérvár, utazó gyógypedagógusi, utazó konduktori intézményegység

DOI:

https://doi.org/10.52092/gyosze.2022.4.12

Keywords:

egységes utazó gyógypedagógusi eljárásrend, folyamatszabályozás, együttműködés, partnerség

Abstract

ABSZTRAKT

Az elmúlt bő két évtized integrációs szemléletének és gyakorlatának hazai térhódítása a sajátos nevelési igényű gyermekek, tanulók együttnevelésében felzárkózott a mintaként szolgáló nyugat-európai országokhoz. A fejlődés objektív mutatói a megfelelő jogszabályi környezet és az együttneveltek létszámadata. Az integráció soktényezős pedagógiai gyakorlatában az együttnevelést támogató egységes utazó gyógypedagógusi szakmai eljárásrend, protokoll a folyamatszabályozás és egyben a fejlődés, fejlesztés kulcsfontosságú tényezője. A cikk a székesfehérvári Arany János EGYMI közel két évtizedes utazó gyógypedagógusi szolgáltatásának tapasztalatai, eredményei és fejlesztési lehetőségei alapján összegzett eljárásrendjét mutatja be.

Kulcsszavak: egységes utazó gyógypedagógusi eljárásrend, folyamatszabályozás, együttműködés, partnerség

Downloads

Published

2022-12-15

How to Cite

Lugosiné Neumann, M. (2022). Professional protocol for cooperation supporting inclusion. Gyógypedagógiai Szemle, 50(4), 235–239. https://doi.org/10.52092/gyosze.2022.4.12

Issue

Section

Extended abstracts from the department presentations of the MAGYE conference