Célzott közösségfejlesztés óvodától az alsó tagozat végéig – egy mesterprogram bemutatása

Szerzők

  • Erika Herbainé Szekeres Szent Imre Katolikus Általános Iskola és Óvoda, Gödöllő

DOI:

https://doi.org/10.52092/gyosze.2022.4.15

Kulcsszavak:

közösségfejlesztés, szociometria, óvoda-iskola átmenet, szemléletformálás

Absztrakt

ABSZTRAKT

A bemutatásra kerülő, folyamatban lévő mesterprogram a pedagógiai gyakorlatban alkalmazható IKT alapú szociometriai módszer, a SMETRY programszerű bevezetését tűzte ki célul egy intézményben – óvodától az alsó tagozat végéig – felmenő rendszerben. Ez a megvalósítás első évében három óvodai csoport (kb. 70 gyermek) vizsgálatát, a második évtől mindig a két párhuzamos osztály (kb. 60 gyermek/év) szociometriai felmérését jelenti. A tervezett longitudinális kutatás a gyermekek (és pedagógusaik) óvodai/iskolai részvételének optimalizálására, a nevelési színterek közötti átmenet segítésére, a sikeres tanuláshoz szükséges társas kapcsolatrendszer biztosítására és az interdiszciplináris team-munka megvalósítására irányuló törekvés.

Kulcsszavak: közösségfejlesztés, szociometria, óvoda-iskola átmenet, szemléletformálás

##submission.downloads##

Megjelent

2022-12-15

Hogyan kell idézni

Herbainé Szekeres, E. (2022). Célzott közösségfejlesztés óvodától az alsó tagozat végéig – egy mesterprogram bemutatása. Gyógypedagógiai Szemle, 50(4), 248–250. https://doi.org/10.52092/gyosze.2022.4.15

Folyóiratszám

Rovat

Bővített összefoglalók a MAGYE konferencia szakosztályi előadásaiból