Hagyomány és megújulás a gyógypedagógiai pszichológiában A Ranschburg év elé.

Szerzők

  • Ágnes Lányiné Engelmayer ELTE Eötvös Loránd Tudományegyetem Bárczi Gusztáv Gyógypedagógiai Kar Gyógypedagógiai Pszichológiai Intézet

Kulcsszavak:

hagyományok, elavult nézetek, felértékelés filozófia

Absztrakt

A szerző elméleti keretben mutatja be a gyógypedagógiai pszichológiában egy új öndefiníció szükségességét, elavult nézetek meghaladását, társadalmilag veszélyes elméletekkel való szembehelyezkedést. A hagyományok közül a paradigmatikus változásokat előrejelzőket emeli ki. A fogyatékos emberek megítélésében a leértékelés filozófiája és gyakorlata helyett a felértékelés fontosságát hangsúlyozza.

Kulcsszavak: hagyományok; elavult nézetek; felértékelés filozófia

##submission.downloads##

Megjelent

2020-09-15

Hogyan kell idézni

Lányiné Engelmayer, Ágnes. (2020). Hagyomány és megújulás a gyógypedagógiai pszichológiában A Ranschburg év elé. Gyógypedagógiai Szemle, 48(3-4), 157–164. Elérés forrás https://ojs.elte.hu/gyogypedszemle/article/view/7808

Folyóiratszám

Rovat

A gyógypedagógia története