Részvétel, nem részvét kell! Inklúzió a vizuális nevelés eszközeivel a pedagógusképzésben

Szerzők

DOI:

https://doi.org/10.31074/gyntf.2024.3.155.164

Kulcsszavak:

inkluzív pedagógia, művészeti nevelés, vizuális nevelés, alkotva befogadás, játékos tanulás

Absztrakt

A 3•6•12+ IncubARTor projekt az Egy sima egy fordított – Egyesület az Inklúzióért és az ELTE TÓK 3612+ Vizuális Képességek Kutatóműhelyének közös projektje, ami a vizuális nevelés és az épített környezeti nevelés eszköztárát és módszertanát használva a művészeten keresztül hozza közelebb az inkluzív szemléletet a leendő pedagógusokhoz. A projekt fő célja, hogy kapcsolatot teremtsen a fogyatékosságban érintett és nem fogyatékos gyerekek között egy befogadó és sokszínű társadalom jövőképével úgy, hogy egy kreatív és innovatív oktatási platformot dolgoz ki a pedagógusok és vizuális kultúra tanárok számára. 

Letöltések

Letölthető adat még nem áll rendelkezésre.

Hivatkozások

Bokor-Bacsák, Gy., Élő, F., Pataky, G., Rekvényi, V., Sándorfi-Magyar, S., Skaliczki, J.,

Stomfai, K., Szirányi, M. (2023). 3•6•12+Incubator: Building an Inclusive Pedagogy. In Pataky, G., Rekvényi, V., Sato, M. & Silverman, J. (Eds.), Stories of Transformation, InSEA IMAG Journal #14, https://doi.org/10.24981/2414-3332-14.2023-3 https://www.insea.org/imag/

Dobbs, S. M. (2003). Learning in and through Art. Getty Publications.

Elkind, D. (2007). The power of Play: Learning what comes Naturally. Da Capo Lifelong Books.

Hirsch-Pasek, K. &. Golinkoff, R.M. (2008). Why Play = Learning. Encyclopedia of Early Childhood Development.

Skaliczki J. (2015) Kockáztass! – Az építőjátékok jelentőségéről, In Kerékgyártó, B. (Ed.), A Dunánál / By the Danube: BME Építőművészeti Doktori Iskola Évkönyve (pp. 110–119). BME Építészmérnöki Kar.

Tamás, K. (2017). Inclusive early childhood education – How early childhood teachers changed their opinions on inclusive education during the integration and inclusion process. (PhD Dissertation). https://ppk.elte.hu/file/tamas_katalin_tezisfuzet_angol.pdf

##submission.downloads##

Megjelent

2024-12-17

Hogyan kell idézni

Bokor-Bacsák , G., Pataky, G. ., Rekvényi, V. ., & Skaliczki, J. . (2024). Részvétel, nem részvét kell! Inklúzió a vizuális nevelés eszközeivel a pedagógusképzésben. Gyermeknevelés Tudományos Folyóirat, 12(3), 155–164. https://doi.org/10.31074/gyntf.2024.3.155.164