A pedagógusok folyamatos szakmai fejlődésének és tanulásának komplexitása
PDF (Magyar)

Keywords

pedagógusok szakmai fejlődése és tanulása
informális tanulási tevékenységek
munkavégzés közben történő tanulás
MoTeL-kutatás

How to Cite

Rapos, N., Tókos, K., Nagy, K., Eszes, F., & Horváth, L. (2022). A pedagógusok folyamatos szakmai fejlődésének és tanulásának komplexitása. Education Sciences | Education – Research – Innovation, 10(1), 7–36. https://doi.org/10.21549/NTNY.36.2022.1.1

Abstract

Tanulmányunkban elsődleges célunk volt a pedagógusok szakmai fejlődésének és tanulásának tanuláselméleti nézőpontú értelmezése, s az ebből a perspektívából építkező hazai kutatások összegzése. A szakmai fejlődést és tanulást az egyén és a környezete dinamikus kapcsolataként értelmező megközelítésből kiindulva mutatjuk be azt a formális tanuláson túlmutató tevékenységlistát/tevékenységstruktúrát, amely alkalmas az eddig kevéssé feltárt informális tanulási folyamatok megértésére. A hazai reprezentatív mintán végzett kutatásunk alapján bemutatjuk továbbá ezen tevékenységek faktorstrukúrájának összefüggéseit a pedagógusok életkorával és azzal, hogy az életpálya mely szakaszában tartanak, továbbá végzettségükkel, munkakörükkel és szakmai közösségi kapcsolataikkal.

https://doi.org/10.21549/NTNY.36.2022.1.1
PDF (Magyar)
Copyright (c) 2023 Szerző

Downloads

Download data is not yet available.