A pedagógusok folyamatos szakmai fejlődése és tanulása
PDF

Kulcsszavak

pedagógusok folyamatos szakmai fejlődése és tanulása
szakmai identitás
tanuláselméleti modellek
eredményesség

Hogyan kell idézni

Rapos, N., Bükki, E., Gazdag, E., Nagy, K., & Tókos, K. (2020). A pedagógusok folyamatos szakmai fejlődése és tanulása: Fogalmi változások. Neveléstudomány | Oktatás – Kutatás – Innováció, 8(1), 28–45. https://doi.org/10.21549/NTNY.28.2020.1.2

Absztrakt

A tanár (pedagógus) folyamatos szakmai fejlődése olyan fogalom, amelynek tartalmát többféle diskurzus alakítja, így értelmezése a mai napig vitatott (Guskey, 1991; Kelchtermans, 2004; Fraser et al., 2007; Evans, 2014; Kennedy, 2016). Guskey megfogalmazása szerint a probléma gyökere abban rejlik, hogy milyen nézőpontból tekintünk a folyamatos szakmai fejlődésre (FSZF), „makroszintű aggodalmaknak, vagy mikroszintű valóságnak” látjuk-e (McLaughlin, 1990, idézi Guskey, 1991). A tanulmány célja, hogy képet adjon a pedagógusok szakmai fejlődésének fogalmi változásáról az elmúlt két évtizedben. Ennek érdekében összegezzük a folyamatos szakmai fejlődés értelmezési különbözőségeit, rámutatunk arra, hogy ez a fogalmi változás hogyan vezetett el a szakmai fejlődés (PD) szakmai fejlődésként és tanulásként történő értelmezéshez (PDL), s ez milyen új kutatási irányokat jelölt ki a nemzetközi térben a téma kutatásában.

https://doi.org/10.21549/NTNY.28.2020.1.2
PDF
Copyright (c) 2023 Szerző

Letöltések

Letölthető adat még nem áll rendelkezésre.