BASKA GABRIELLA főszerkesztő

Az ELTE PPK Neveléstudományi Intézetének oktatója vagyok, a Történeti, Elméleti és Összehasonlító Pedagógiai Kutatócsoport tagja, habilitált egyetemi docens. Fő kutatási területem a dualizmuskori népoktatás, a néptanítók társadalmi helyzete, mindennapi élete, a tanítói pálya presztízsének története. Időnként azonban más időszakok is foglalkoztatnak, főképp a II. Világháború utáni diktatórikus rendszerek oktatással kapcsolatos propaganda tevékenységei. Kutatásmódszertani szempontból a kvalitatív paradigmán belül a diskurzuskutatás, valamint a metaforakutatás érdekel. Egyetemi oktatóként részt veszek a Pedagógia BA, a Neveléstudományi MA és a Neveléstudományi Doktori képzésben. Alapítása óta tagja vagyok a folyóirat szerkesztőségének, korábban olvasószerkesztőként, majd 2020 januárjától főszerkesztőként dolgozom.
CZETŐ KRISZTINA rovatszerkesztő

2009-ben végeztem a Eötvös Loránd Tudományegyetemen angol nyelv és irodalom és pedagógia szakos bölcsészként és tanárként, és 2019-ben szereztem PhD. fokozatot a neveléstudomány területén. Jelenleg az ELTE PPK Neveléstudományi Intézetében dolgozom adjunktusként. A Neveléstudomány folyóirat egyik rovatszerkesztője vagyok. Kutatásaimban elsősorban a tanulók iskolához kapcsolódó nézeteivel, attitűdjeivel foglalkozom, tudományos érdeklődési területeim a gyermekkor változása, az iskolai attitűd és elköteleződés kutatásának lehetőségei.
ENDRŐDY ORSOLYA rovatszerkesztő

Az ELTE PPK Interkulturális Pszichológiai és Pedagógiai Intézetének egyetemi adjunktusa vagyok. Kutatási területeim a multikulturális és koragyermekkori nevelés, valamint a vizuális kutatások. Doktori tanulmányaim óta – melyet szintén a PPK-n végeztem – gyermekkor-kutatással foglalkozom. Több hazai és nemzetközi szaklap szerkesztője vagyok, a Neveléstudományban rovatvezető. Legújabb kutatási projektem az EXCIITE az inklúzió, innováció és kreativitás kapcsolatát vizsgálja olasz, svéd és belga egyetemek kutatóival közösen. Vendég oktatóként és kutatóként jártam Lyonban, Bolognában, Madridban, Máltán, Bécsben és Chiang Maiban. Fő érdeklődési területem a koragyarmekkor globális kontextusban, különös fókusszal a Távol-Keletre, Dél-Kelet Ázsiára és Afrikára.
KOLOSAI NEDDA rovatszerkesztő

Pszichológus, egyetemi docens vagyok, az ELTE TÓK Neveléstudományi Tanszékén 1999- től neveléstudományi előadásokat, szemináriumokat tartok, iskolai- és óvodai gyakorlatokat vezetek. Doktori tanulmányaimat az ELTE PPK Neveléstudományi Doktori Iskolájában végeztem. 2016-tól vagyok a Gyermekkultúra, játékkultúra, gyermekkorok, művészeti nevelés a mentális egészség összefüggéseiben módszertani és kutatóműhely vezetője. Jelenleg új kulturális játszótereket alkotunk, a múzeumi tanulás kora gyermekkori lehetőségeit, valamint a kulturális tevékenységek és a mentális egészség összefüggéseit kutatjuk.
KOVÁCS KATINKA szerkesztőségi titkár

A Neveléstudomány: Oktatás – Kutatás – Innováció folyóirat titkáraként a háttérből segítem a szerkesztőségi levelezés kezelését és a folyamatok optimalizálását. Tanácsadó- és iskolapszichológus, szexuálpszichológiai szakpszichológus vagyok, az ELTE PPK Neveléstudományi Doktori Iskolájának doktorandusza. Kutatási területem a Kora gyermekkori érzelmi- és szociális fejlődés segítése evidenciaalapú szülőprogramokon keresztül.
NAGY KRISZTINA vezető olvasószerkesztő

Magyar nyelv és irodalom, valamint filozófia szakos, közoktatási mentori és közoktatás vezetői végzettséggel rendelkező szakvizsgázott középiskolai tanár vagyok. Doktori fokozatomat 2020-ban az Eötvös Loránd Tudományegyetem Neveléstudományi Doktori Iskolájában szereztem, disszertációm témája a mentorok tanulása és folyamatos szakmai fejlődése volt. Tagja vagyok az ELTE Pedagógusok, Pedagógus Szakmai Közösségek, Pedagógusképzés Kutatócsoportjának. A Károli Gáspár Református Egyetemen és az Evangélikus Hittudományi Egyetemen oktatok a tanár-, a nevelőtanár- és a mentorképzésben, valamint a pedagógus-továbbképzésben. Kutatási témáim a mentorálás, a pedagógus- és mentorképzés, a mentorok tanulása, a reflektivitás és a videóval támogatott felidézés. 2015 óta veszek részt a Neveléstudomány című folyóirat szerkesztésében eleinte asszisztensként, majd olvasószerkesztőként.
PÉNZES DÁVID rovatszerkesztő és tördelőszerkesztő

A Káldor Miklós Kollégium kollégiumi nevelőtanára, emellett utazó gyógypedagógus vagyok (logopédus) a Ferencvárosi Komplex Óvoda, Általános Iskola és Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézménynél. Doktori értekezésemet, amelynek címe: A neveléstudományi elit átalakulása a Rákosi-korszakban, 2021-ben védtem meg az Eszterházy Károly Egyetem Neveléstudományi Doktori Iskolájában. A Neveléstudomány: Oktatás – Kutatás – Innováció folyóiratnál a Szemle rovatot vezetem. Kutatási területem az 1945-öt követő időszak neveléstörténete, oktatáspolitika-története.
RUZSA BENCE olvasószerkesztő

Az Eötvös Loránd Tudományegyetem Neveléstudományi Doktori Iskolájának hallgatója vagyok, 2019 óta tagja a Történeti, Elméleti és Összehasonlító Pedagógiai Kutatócsoportnak. Tanulmányaimat az ELTE Természettudományi Karán végeztem, és 2023-ben mint középiskolai biológia- és kémiatanár szereztem diplomát, jelenleg a Budapest VI. Kerületi Kölcsey Ferenc Gimnázium pedagógusaként dolgozom. Legfőbb érdeklődési területeim a 19–20. század oktatáspolitikájának szakképzésre gyakorolt hatásai, a természettudományos oktatás magyarországi fejlődéstörténete, valamint az 1945 és 1990 közötti korszak pártoktatási rendszerei. Módszertani szempontból a tartalom- és a hálózatelemzés, illetve a prozopográfia neveléstörténeti alkalmazását vizsgálom.
SZENTE DORINA olvasószerkesztő, rovatszerkesztő

2013-ban pedagógiai asszisztensként végeztem az ELTE Pedagógiai és Pszichológiai Karán, majd 2015-ben Neveléstudományi MA diplomát szereztem. 2021-ben doktoráltam az ELTE PPK Neveléstudományi Doktori Iskolájában az Elméleti-történeti pedagógia doktori programon. Ez idő alatt kutatási területeim közé tartozott a pedagógia és az antropológia mellett az oktatás és a nőképzés 20. század eleji története. Kutatási eredményeimet számos hazai és nemzetközi konferencián mutattam be. 2020 óta a Magyar Táncművészeti Egyetem Pedagógiai és Pszichológiai Karán oktatóként és kutatóként dolgozom.