A pedagógusok folyamatos szakmai fejlődésének és tanulásának komplexitása
PDF

Kulcsszavak

pedagógusok szakmai fejlődése és tanulása
informális tanulási tevékenységek
munkavégzés közben történő tanulás
MoTeL-kutatás

Hogyan kell idézni

Rapos, N., Tókos, K., Nagy, K., Eszes, F., & Horváth, L. (2022). A pedagógusok folyamatos szakmai fejlődésének és tanulásának komplexitása. Neveléstudomány | Oktatás – Kutatás – Innováció, 10(1), 7–36. https://doi.org/10.21549/NTNY.36.2022.1.1

Absztrakt

Tanulmányunkban elsődleges célunk volt a pedagógusok szakmai fejlődésének és tanulásának tanuláselméleti nézőpontú értelmezése, s az ebből a perspektívából építkező hazai kutatások összegzése. A szakmai fejlődést és tanulást az egyén és a környezete dinamikus kapcsolataként értelmező megközelítésből kiindulva mutatjuk be azt a formális tanuláson túlmutató tevékenységlistát/tevékenységstruktúrát, amely alkalmas az eddig kevéssé feltárt informális tanulási folyamatok megértésére. A hazai reprezentatív mintán végzett kutatásunk alapján bemutatjuk továbbá ezen tevékenységek faktorstrukúrájának összefüggéseit a pedagógusok életkorával és azzal, hogy az életpálya mely szakaszában tartanak, továbbá végzettségükkel, munkakörükkel és szakmai közösségi kapcsolataikkal.

https://doi.org/10.21549/NTNY.36.2022.1.1
PDF
Copyright (c) 2023 Szerző

Letöltések

Letölthető adat még nem áll rendelkezésre.