Kindergarten integration from the perspective of those involved

Authors

  • Katalin Radványi Apor Vilmos Katolikus Főiskola

DOI:

https://doi.org/10.52092/gyosze.2022.4.5

Keywords:

integráció, SNI, óvoda, óvodapedagógus-képzés

Abstract

ABSZTRAKT

Jóllehet az intézményi integráció, inklúzió, mint a társadalmi beilleszkedés alapja elméletileg általánosan elfogadott, a gyakorlati megvalósítás azonban sokszor még akadályokba ütközik. Az AVKF hallgatóival az óvodai integráció megvalósulásának hátterét vizsgáltuk óvodapedagógus hallgatók, óvónők, illetve óvodába járó gyermekek szüleinek a véleménye alapján.

A vizsgálatok kitértek a három csoport véleményére az integráció jelenlegi helyzetével kapcsolatosan, az óvodapedagógusoknak az elméleti és gyakorlati képzésre vonatkozó elégedettségére, a szülők véleményére gyermekük intézményi jóllétével kapcsolatosan, illetve azokra a személyi és tárgyi feltételekre, amelyek megléte fontos az eltérő fejlődésű gyermekek sikeres óvodai inklúziója szempontjából. Jóllehet a vizsgálatok eredményei nem reprezentatívak és nem hoztak különösebben meglepő eredményeket, hozzájárulhatnak a teendők dokumentálásához.
Kulcsszavak: integráció, SNI, óvoda, óvodapedagógus-képzés

Downloads

Published

2022-12-15

How to Cite

Radványi, K. (2022). Kindergarten integration from the perspective of those involved. Gyógypedagógiai Szemle, 50(4), 212–214. https://doi.org/10.52092/gyosze.2022.4.5

Issue

Section

Extended abstracts from the department presentations of the MAGYE conference