Mit játsszunk egy marék dobókockával?

Szerzők

  • Krisztina Horti SZTE Báthory István Gyakorló Gimnázium És Általános Iskola
  • Klára Pintér Szegedi Tudományegyetem Juhász Gyula Pedagógusképző Kar Alkalmazott Pedagógiai Intézet Tanítóképző Tanszék

DOI:

https://doi.org/10.31074/gyntf.2024.2.208.224

Kulcsszavak:

matematikaóra, játékok, játékos fejlesztés

Absztrakt

A tanulmány számos jógyakorlatot mutat be a matematika játékos oktatására, A tanulmányban bemutatott játékok nagy előnye, hogy eszközeik egyszerűek, élvezetesek, illetve otthon is játszhatóak. Alkalmazhatók az iskolában tanítási órán, napköziben párban, csoportban, néhány esetben osztályszinten. A foglalkozás közben a gyermekek megtanulják és értékelik a társasjátékokat, illetve megismerkednek  a matematikai „folklórjátékokkal”. Némelyik játék alapja boltban kapható társasjáték. Több esetben megmutatjuk a variálási lehetőségeket, a különböző szinten való alkalmazás módjait. A játékok szabálya mellett azok fejlesztő hatását is leírjuk, például hogy melyik osztályban, melyik tananyaghoz javasoljuk használatukat. 

Letöltések

Letölthető adat még nem áll rendelkezésre.

Hivatkozások

C. Neményi, E., Wéber, A., Konrád, Á. & Móricz, M. (2022). Töprengő és játékgyűjtemény 3. osztály. Oktatási Hivatal.

Gardner, M. (1956). Mathematics Magic and Mystery. Dover Publications.

Gardner, M. (1989). Mathematical Magic Show. MAA. https://doi.org/10.1090/spec/001

Orlin, B. (2022) Math Games with Bad Drawings. Black Dog & Leventhal Publishers.

Pach, P. P. (2023). B.5329. feladat. KÖMAL, 73(6)

Robinson, J. (n.d.). Math Festival, Dice Bingo, https://jrmf.org/puzzle/dice-bingo/ (2024. 01. 24.)

Robinson, J. (n.d.). Math Festival, Dueling Dice, https://jrmf.org/puzzle/dueling-dice/ (2024. 01.24.)

Barichello, L. (n.d.) The Last Banana. TED-Ed video. https://www.youtube.com/watch?v=Kgudt4PXs28 (2024.01.29.)

##submission.downloads##

Megjelent

2024-10-22

Hogyan kell idézni

Horti, K., & Pintér, K. (2024). Mit játsszunk egy marék dobókockával?. Gyermeknevelés Tudományos Folyóirat, 12(2), 208–224. https://doi.org/10.31074/gyntf.2024.2.208.224