Mit játsszunk egy marék dobókockával?

Szerzők

  • Krisztina Horti SZTE Báthory István Gyakorló Gimnázium És Általános Iskola
  • Klára Pintér Szegedi Tudományegyetem Juhász Gyula Pedagógusképző Kar Alkalmazott Pedagógiai Intézet Tanítóképző Tanszék

DOI:

https://doi.org/10.31074/gyntf.2024.2.208.224

Kulcsszavak:

matematikaóra, játékok, játékos fejlesztés

Absztrakt

A tanulmány számos jógyakorlatot mutat be a matematika játékos oktatására, A tanulmányban bemutatott játékok nagy előnye, hogy eszközeik egyszerűek, élvezetesek, illetve otthon is játszhatóak. Alkalmazhatók az iskolában tanítási órán, napköziben párban, csoportban, néhány esetben osztályszinten. A foglalkozás közben a gyermekek megtanulják és értékelik a társasjátékokat, illetve megismerkednek  a matematikai „folklórjátékokkal”. Némelyik játék alapja boltban kapható társasjáték. Több esetben megmutatjuk a variálási lehetőségeket, a különböző szinten való alkalmazás módjait. A játékok szabálya mellett azok fejlesztő hatását is leírjuk, például hogy melyik osztályban, melyik tananyaghoz javasoljuk használatukat. 

Letöltések

Hivatkozások

C. Neményi, E., Wéber, A., Konrád, Á. & Móricz, M. (2022). Töprengő és játékgyűjtemény 3. osztály. Oktatási Hivatal.

Gardner, M. (1956). Mathematics Magic and Mystery. Dover Publications.

Gardner, M. (1989). Mathematical Magic Show. MAA. https://doi.org/10.1090/spec/001

Orlin, B. (2022) Math Games with Bad Drawings. Black Dog & Leventhal Publishers.

Pach, P. P. (2023). B.5329. feladat. KÖMAL, 73(6)

Robinson, J. (n.d.). Math Festival, Dice Bingo, https://jrmf.org/puzzle/dice-bingo/ (2024. 01. 24.)

Robinson, J. (n.d.). Math Festival, Dueling Dice, https://jrmf.org/puzzle/dueling-dice/ (2024. 01.24.)

Barichello, L. (n.d.) The Last Banana. TED-Ed video. https://www.youtube.com/watch?v=Kgudt4PXs28 (2024.01.29.)

##submission.downloads##

Megjelent

2024-10-22

Hogyan kell idézni

Horti, K., & Pintér, K. (2024). Mit játsszunk egy marék dobókockával?. Gyermeknevelés Tudományos Folyóirat, 12(2), 208–224. https://doi.org/10.31074/gyntf.2024.2.208.224