A Covid19 járvány okozta életmódbeli változások hatásai az óvodahasználókra – Óvodapedagógusok és szülők tapasztalatainak áttekintése
DOI:
https://doi.org/10.31074/gyntf.2021.2.378.398Kulcsszavak:
„távnevelés” óvodáskorban, kapcsolatok sokfélesége, életmódbeli változásokAbsztrakt
A Magyar Pedagógiai Társaság Kisgyermeknevelési Szakosztály vezetésével széles körű online felmérés készült 2020. első felében az életbe lépett óvodai bezárásokkal kapcsolatos változások feltérképezése érdekében. A kérdőíveket Bakonyi Anna, Kosztel Krisztina és Villányi Györgyné Jutka készítették. A kérdések tartalmaztak statisztikai adatkérést, online óvodai nevelési tervezést, módszertani és megvalósítási módokat, valamint kapcsolattartási, szervezési lehetőségek feltárását is. Az óvodapedagógusoknak és a szülőknek készült kérdőívekben arra kerestük a választ, hogy hogyan élték meg a karanténban, a virtuális térben működő sajátos helyzetet. Kíváncsiak voltunk arra, milyen tapasztalatokkal, érzésekkel lettek gazdagabbak, vagy éppen szegényebbek, s melyek azok a pozitív tudástartalmak, melyek átvihetők, sőt átviendők későbbre is, a mindennapi óvodai életbe. A Facebookon 2020. május 12-e és június 09-e között kiküldött kérdőíveket 1298 óvodapedagógus töltötte ki . A szülők 2020. május 11-e és június 03-a közötti időszakban válaszoltak a kérdésekre, 681-an.
Letöltések
Hivatkozások
Bakonyi A. & Kosztel, K. (2019). Online lehetőségek az óvodában, túl a karantén időszakán. Óvodai Vezetési és Nevelési Módszertani Tanácsadó , 8(11), , 33-44 .
Csoma, Gy. (2014). Mire való az andragógia? Szaktudósító, 09–10, 6-7 .
Kovács, I. ( 2005). Új út az oktatásban? A távoktatás. OKKER.
Villányi, Gy.né (2019). Távnevelési feladatok lehetőségei. A Kisgyermek, 13(5), 27 .
##submission.downloads##
Megjelent
Hogyan kell idézni
Folyóiratszám
Rovat
License
Copyright (c) 2021 Szerző
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.