The study and promotion of the Hungarian language in a Hungarian school in England

Authors

  • Kitti Bartalos Eötvös Loránd Tudományegyetem Tanító- és Óvóképző Kar Gyermekkultúra mesterszak (hallgató)

DOI:

https://doi.org/10.31074/gyntf.2024.1.197.215

Keywords:

Hungarian language, England, bilingualism, children’s culture, community

Abstract

Today, it is almost an everyday phenomenon for people to move abroad and start a family in another country or take a family decision to live in another country according to their lifestyle. Learning the language of the destination country is necessary in both cases, but often families also have a need to preserve and nurture the Hungarian language, and they want their child to learn and develop it in a Hungarian community. The high-quality cultural and educational program of the Birmingham Hungarian Educational and Cultural Centre provides the opportunity for Hungarians living in the diaspora to preserve Hungarian culture and traditions, as well as to learn, develop and cultivate the Hungarian language. The aim is to present, through the cultural and educational activities of the school, an example of good practice whereby the acquisition and development of the Hungarian language can be successfully implemented in a foreign language environment.

Downloads

Download data is not yet available.

References

Árva, V. & Márkus, É. (2013, Eds.). Education and/und Forschung II. ELTE Eötvös Kiadó.

Fehér, J. (2014). A British Council Családi Angol programja Magyarországon. In Márkus É. & Trentinné Benkő, É. (Eds.), A korai idegennyelvi fejlesztés elmélete és gyakorlata: Konferenciaelőadások és háttértanulmányok (pp.107–116). ELTE Eötvös Kiadó.

Klein, Á. (2013). Utak a kétnyelvűséghez. Tinta Könyvkiadó.

Kovács, J. (2009). A gyermek és az idegennyelv. Eötvös József Kiadó.

Marton, V., Kovács, I. J. & Czachesz, E. (2022). Inclusive bilingual early years education by means of the Reggio Emilia Approach. In Trentinné Benkő É., Márkus É., Svraka B. & Árva V. (Eds.), Languages, Inclusion, Cultures and Pedagogy: Research and Good Practices 1. (pp. 114–131). Eötvös Loránd University, Faculty of Primary and Pre-School Education. Early Years Education.

Márkus, É. & Trentinné Benkő, É. (2014, Eds.). A korai idegennyelvi fejlesztés elmélete és gyakorlata: Konferenciaelőadások és háttértanulmányok. ELTE Eötvös Kiadó.

Márkus, É. & Trentinné Benkő, É. (2016, Eds.). Idegennyelvi és kétnyelvű fejlesztés gyermekkorban. Gyermeknevelés Tudományos Folyóirat, 4(1), http://ojs.elte.hu/gyermekneveles/issue/view/49/16

Moon, J. (2005). Children Learning English. Macmillan.

Nemes, M. (2022). The difficulties of becoming bilingual – Hungarian children in the United Kingdom. In Trentinné Benkő, É., Márkus, É., Svraka, B. & Árva, V. (Eds.), Languages, Inclusion, Cultures and Pedagogy: Research and Good Practices 1. (pp. 231–252) Eötvös Loránd University, Faculty of Primary and Pre-School Education. Early Years Education.

Papp, Z. A., Kovács E. & Kovács A. (2019). Az új magyar diaszpóra intézményesülése. Hétvégi magyar iskolák az Egyesült Királyságban. Regio, 27(3), 209–248. https://doi.org/10.17355/rkkpt.v27i3.279

Trentinné Benkő, É., Márkus, É., Svarka, B. & Árva V. (2022, Eds.). Languages, Inclusion, Cultures and Pedagogy: Research and Good Practices 1. Eötvös Loránd University, Faculty of Primary and Pre-School Education. Early Years Education. https://doi.org/10.31074/gyntf.2022.2

Internetes források

A Birminghami Magyar Tanoda Facebook oldala: https://www.facebook.com/birminghamiskola/?locale=hu_HU, https://www.facebook.com/photo?fbid=727249806249791&set=a.495905859384188&locale=hu_HU, https://www.facebook.com/events/634146172140850/?ref=newsfeed&locale=hu_HU, https://www.facebook.com/photo?fbid=730482159259889&set=a.495905849384189&locale=hu_HU

A Birminghami Magyar Tanoda weboldala: https://birminghamimagyarok.org/tanoda/

A Kőrösi Program weboldala: https://www.korosiprogram.hu/partnereink, https://www.korosiprogram.hu/partnereink/birminghami-magyar-tanoda-kulturalis-kozpont, https://www.korosiprogram.hu/sites/default/files/kcsp_programszabalyzat_2022.pdf

Petőfi és Kőrösi Program Facebook oldala: https://www.facebook.com/photo/?fbid=846847214148408&set=a.255298069969995&locale=hu_HU

Magyarok Angliai Országos Szövetsége weboldala: https://maosz.org.uk/

Downloads

Published

2024-05-22

How to Cite

Bartalos, K. (2024). The study and promotion of the Hungarian language in a Hungarian school in England. Journal of Early Years Education, 12(1), 197–215. https://doi.org/10.31074/gyntf.2024.1.197.215