Use of interactive techniques in Slovak language teaching

Authors

  • Júlia Szabóné Marlok Pilisszentkereszti Szlovák Nemzetiségi Általános Iskola

DOI:

https://doi.org/10.31074/gyntf.2024.1.143.153

Keywords:

Slovak language, language teaching, digital pedagogy, Apps, interactive exercises

Abstract

Thanks to 21st century interactive technologies, teachers can support learning processes in increasingly effective ways. In my study, I present interactive learning materials and curricular elements for Slovak language lessons, using LearningApps.org – a platform for interactive and multimedia teaching aids and exercises. My aim is to share knowledge based on my own experience, present teaching ideas and resources, as well as motivate my fellow teachers to use and create digital applications. These learning apps help to expand knowledge and learn and organise grammatical phenomena. They ensure the stimulation and maintenance of students’ interest in learning and teaching Slovak, contribute to effective learning, and the successful facilitation of independent learning and critical thinking.

Downloads

Download data is not yet available.

References

Bíró, K. (2017). Korszerű IKT eszközök alkalmazása az SNI- s tanulók fejlesztésében. Opus et Educatio, 4(3), 378-386. https://doi.org/10.3311/ope.211

Buda, A. (2019). Generációk, társadalmi csoportok a 21. században. Magyar Tudomány, 180(1), 120–129. https://doi.org/10.1556/2065.180.2019.1.12

Dallman, K. (2021). Digitális oktatás – Tapasztalatok és perspektívák. https://folyoiratok.oh.gov.hu/uj-kozneveles/digitalis-oktatas-tapasztalatok-es-perspektivak (2023.11.06.)

Guld, Á. (2022). A Z generáció médiahasználata – Jelenségek, hatások, kockázatok. Libri Könyvkiadó.

Komár, Z. (2017). Generációelméletek. Új Köznevelés, 73(8-9), 14–16. https://folyoiratok.oh.gov.hu/uj-kozneveles/generacioelmeletek (2021.02.13.)

Kulcsár, Zs. (2008). Az integratív e-learning felé. https://crescendo.hu/files/konyvek/kulcsar-zsolt-az-integrativ-e-learning-fele.pdf (2023. 11. 04.)

Magyarország Digitális Oktatási Stratégiájáról szóló 1536/2016. (X. 13.) Korm. határozat. https://net.jogtar.hu/jogszabaly?docid=A16H1536.KOR&txtreferer=00000001.txt (2024.03.23.)

Mannheim, K. (1969). A nemzedéki probléma. In Huszár, T. & Sükösd, M. (Eds.), Ifjúságszociológia. (pp. 31–67). Közgazdasági és Jogi Könyvkiadó.

Mannheim, K. (2000). A nemzedékek problémája. In Mannheim, K. (Ed.), Tudásszociológiai tanulmányok (pp. 201–254). Osiris.

Nagy, Á. & Kölcsey, A. (2017). Mit takar az alfa-generáció? Metszetek –Társadalomtudományi folyóirat, 6(3), 1–11. https://doi.org/10.18392/metsz/2017/4/2

Prensky, M. (2001). Digital natives, digital immigrants. On The Horizon, 5(9), 3–6.https://doi.org/10.1108/10748120110424816

Prensky, M. (2009). H. sapiens digital: From Digital Immigrants and Digital Natives To Digital Wisdom. Innovate, 5(3), 1–11. https://nsuworks.nova.edu/cgi/viewcontent.cgi?article=1020&context=innovate (2024.04.02.)

Downloads

Published

2024-05-22

How to Cite

Szabóné Marlok, J. (2024). Use of interactive techniques in Slovak language teaching. Journal of Early Years Education, 12(1), 143–153. https://doi.org/10.31074/gyntf.2024.1.143.153