Three decades in the life of the Association of Teacher Educators and Teacher Trainers

Authors

  • Katalin Rádli KIM, Felsőoktatási Képzési Főosztály

DOI:

https://doi.org/10.31074/gyntf.2023.2-3.192.199

Keywords:

remembrances, transforming education, the future of higher education

Abstract

At the 2023 meeting of the Association of Teacher Educators and Teacher Trainers, in addition to looking back at history, It is important to take stock of the future of the Association’s work in the changing education sector, including higher education. In what challenges can it help to bring educational institutions together and to promote individual involvement in association work.

Downloads

Download data is not yet available.

References

Az Óvó- és Tanítóképzők Egyesülete Alapszabálya http://ote1992.hu/files/alapszab%C3%A1ly%202016-05-20.pdf (2023.11.07.)

Hunyady, Gy. & Bollókné Panyik, I. (1995, Eds.). A négyéves „tanító” szak programja. Csokonai Vitéz Mihály Tanítóképző Főiskola Kiadója.

Képesítési követelmények a tanítói és óvodapedagógusi szakokra. Útmutató. (1992). Művelődési és Közoktatási Minisztérium megbízásából a Budapesti Tanítóképző Főiskola.

A tanító, a konduktor-tanító és az óvodapedagógus alapképzésben a képesítési követelményekről szóló 158/1994. (XI. 17.) Korm. rendelet.

/2021 (XII. 29.) ITM rendelet a pedagógusképzés képzési terület egyes szakjainak képzési és kimeneti követelményeiről.

/2012. (VI. 4.) Korm. rendelet a Nemzeti alaptanterv kiadásáról, bevezetéséről és alkalmazásáról.

évi 13. számú törvényerejű rendelet a Magyar Népköztársaság felsőoktatási intézményeiről.

/2012. (XII. 17.) Korm. rendelet az Óvodai nevelés országos alapprogramjáról.

Downloads

Published

2023-12-31

How to Cite

Rádli, K. (2023). Three decades in the life of the Association of Teacher Educators and Teacher Trainers. Journal of Early Years Education, 11(2–3), 192–199. https://doi.org/10.31074/gyntf.2023.2-3.192.199