Sakk és matematika. Játéktól a valóságig

Authors

  • Anita Misetáné Burján

DOI:

https://doi.org/10.31074/gyntf.2014.2.37.44

Keywords:

sakk, geometria, tájékozódás, játék, logika

Abstract

Napjainkban az érdeklődés középpontjába került a sakkoktatás. Egyre több helyen vezetik be a „királyi játék” oktatását Magyarországon. Húsz éve tanítok matematikát és sakkot egy általános iskolában. A pedagógusmunka egy igen összetett, komplex feladat. Egy életre szóló hivatás. A pedagógus számára igazi öröm, amikor többéves nevelő munkájával (osztályfőnökként és szaktanárként) hozzájárul a gyerekek fejlődéséhez, átadja szakmai tudását, és ami talán a legfontosabb, hogy hozzásegíti tanítványait képességeik és készségeik kibontakoztatásában, személyiségük kialakulásában. A pedagógusok komplex munkájának egyik fokmérője, hogy tanítványaik hogyan teljesítenek vizsgaszituációkban. A cikkben néhány tapasztalatomat szeretném bemutatni, hogyan realizálódhat a korai sakkoktatás és versenyzés előnye a középiskolai központi matematikai felvételi vizsgán.

Downloads

Download data is not yet available.

Downloads

Published

2014-12-22

How to Cite

Misetáné Burján, A. (2014). Sakk és matematika. Játéktól a valóságig. Journal of Early Years Education, 2(2), 37–44. https://doi.org/10.31074/gyntf.2014.2.37.44