The interpretation of the support of sensory information processing in childhood

Authors

  • Gabriella Daróczi Eszterházy Károly Katolikus Egyetem Tanító- és Óvóképző Intézet, Eötvös Loránd Tudományegyetem Tanító- és Óvóképző Kar Magyar nyelvi és Irodalmi Tanszék

DOI:

https://doi.org/10.31074/gyntf.2022.4.325.328

Keywords:

learning , sensory information procecssing , movement , language ability , therapy-practice

Abstract

The subject of the criticism is the Monograph entitled: Sensory Information Processing, Movement, Language ability, published in 2021 by Gondolat Publishing House. On the one hand, the criticism argues in favor of the realization of the monographic objective of providing a comprehensive picture of the Frostig program from an international and domestic perspective. On the other hand, it emphasizes the disciplinary significance of this professional work in teacher and special educational teacher training, and the same time recommends itt o the attention of practicing teachers.

Downloads

Download data is not yet available.

References

Arnheim, R. (2004). A vizuális élmény – Az alkotó látás pszichológiája. Aldus Kiadó.

Gerebenné Várbíró, K., Reményi, T. & Rosta, K. (2021). Szenzoros információ-feldolgozás, mozgás, nyelvi képesség. A Frostig-elven alapuló nevelési terápia elmélete és gyakorlata. Gondolat Kiadó.

Gyarmathy, É. (2021). Atipikus hiperaktívak és a tipikus tehetségesek mítosza. http://real.mtak.hu/8810/1/Atipikus%20hiperaktivak%20es%20a%20tipikus%20tehetsegesek%20mitosza.pdf

Downloads

Published

2022-12-31

How to Cite

Daróczi, G. (2022). The interpretation of the support of sensory information processing in childhood. Journal of Early Years Education, 10(4), 325–328. https://doi.org/10.31074/gyntf.2022.4.325.328