A gyermekkori szenzoros információ-feldolgozás támogatásának hazai interpretációja

Szerzők

  • Gabriella Daróczi Eszterházy Károly Katolikus Egyetem Tanító- és Óvóképző Intézet, Eötvös Loránd Tudományegyetem Tanító- és Óvóképző Kar Magyar nyelvi és Irodalmi Tanszék

DOI:

https://doi.org/10.31074/gyntf.2022.4.325.328

Kulcsszavak:

tanulás , szenzoros információfeldolgozás , mozgás , nyelvi képesség , terápia-gyakorlat

Absztrakt

A kritika tárgya a Gondolat Kiadónál 2021-ben megjelent

a Szenzoros információ-feldolgozás, mozgás, nyelvi képesség. A Frostig-elven alapuló nevelési terápia elmélete és gyakorlata című monográfia

. A kritika a Frostig-programról

„nemzetközi és hazai kitekintésben” átfogó képet adó monografikus célkitűzés megvalósulása mellett érvel egyrészt. Másrészt e szakmai munkának a pedagógus és a gyógypedagógus-képzésben játszott diszciplináris jelentőségét hangsúlyozza s egyúttal a gyakorló pedagógusok figyelmébe ajánlja.

Letöltések

Letölthető adat még nem áll rendelkezésre.

Hivatkozások

Arnheim, R. (2004). A vizuális élmény – Az alkotó látás pszichológiája. Aldus Kiadó.

Gerebenné Várbíró, K., Reményi, T. & Rosta, K. (2021). Szenzoros információ-feldolgozás, mozgás, nyelvi képesség. A Frostig-elven alapuló nevelési terápia elmélete és gyakorlata. Gondolat Kiadó.

Gyarmathy, É. (2021). Atipikus hiperaktívak és a tipikus tehetségesek mítosza. http://real.mtak.hu/8810/1/Atipikus%20hiperaktivak%20es%20a%20tipikus%20tehetsegesek%20mitosza.pdf

##submission.downloads##

Megjelent

2022-12-31

Hogyan kell idézni

Daróczi, G. (2022). A gyermekkori szenzoros információ-feldolgozás támogatásának hazai interpretációja. Gyermeknevelés Tudományos Folyóirat, 10(4), 325–328. https://doi.org/10.31074/gyntf.2022.4.325.328