Games, learning – a good practice with storytelling in kindergarten
DOI:
https://doi.org/10.31074/gyntf.2021.1.240.249Keywords:
children’s literature, folk tales, methodology, storytelling pedagogy, game learningAbstract
Stories, the teacher’s daily tools, are inexhaustible resources for children in literary education. This study offers some ideas for using folk tales for preschool teachers in an educational context to encourage free communication and the enjoyment of creation. Good practices make children want to listen and create episode stories and communicate with others by learning the structure of a folk tale.
Downloads
References
Bereczkiné Záluszki, A. (2013a). Kortárs mondókák és versek az óvodai élményalapú irodalmi foglalkozásokon. In Podráczky, J. (Ed.), Művészeti nevelés kora gyermek-korban: Módszertani kaleidoszkóp (pp. 37–50). Bethlen Gábor Alapkezelő Zrt.
Bereczkiné Záluszki, A. (2013). Une démarche pédagogique vers la compétence culturelle pour la sansibilisation á la lecture d’œuvres littéraires françaises. In. Árva, V. & Márkus, É. (Eds.), Education and/und Forschung II. (pp. 363–370), ELTE Eötvös Kiadó.
Bettelheim, B. (1976). A mese bűvölete és a bontakozó gyermeki lélek. Gondolat Könyvkiadó.
Christophe, S. & Grosset-Bureau, C. (1994). Jeux poétiques & langue écrite, Armand Colin.
Bru, J. (2017). Conte populaire français. Contes merveilleux. Supplément au Catalogue de Paul De-larue et Marie-Louise Tenèze. Établi par Josiane Bru, édité par Bénédicte Bonne-mason, postface de Nicole Belmont. Presses Universitaires du Midi.
Gönczöl, A. (2013). Ariadné fonala, a mesereprodukció formái. In Podráczky, J. (Ed.), Művészeti nevelés kora gyermekkorban: Módszertani kaleidoszkóp (pp. 73–81). Bethlen Gábor Alapkezelő Zrt.
Márkus, É. (2017). A mesepedagógia alkalmazási lehetőségei a kisgyermekkori idegennyelv-fejlesztésben (német jó gyakorlatok). In Márkus, É., M. Pintér, T. & Trentinné Benkő, É. (Eds.), Jó gyakorlatok a korai idegen nyelvi fejlesztésben és pedagógusképzésben: Oktatás, kutatás, innováció (pp. 36–49), Eötvös Loránd Tudományegyetem Tanító- és Óvóképző Kar.
Márkus, É. & Gölcz, M. (2018). A magyarországi német nemzetiség nyelvelsajátítási szokásai. Gyermeknevelés, 6(3), 56–69. https://doi.org/10.31074/201835669
Propp, V. (1995). A mese morfológiája. Osiris–Századvég Kiadó.
Szinger, V. (2009). Interaktív mesemondás és meseolvasás az óvodában a szövegértés fejlesztéséért. Anyanyelv-pedagógia 3., www.anyanyelv-pedagogia.hu/cikkek.php?id=184
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2021 Author
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.