Óvodai képességzsonglőrök, avagy komplex kognitív képességfejlesztés az óvodában az óvodapedagógusok szemszögéből megközelítve

Szerzők

DOI:

https://doi.org/10.31074/gyntf.2024.3.142.154

Kulcsszavak:

kognitív képességfejlesztés, óvodai nevelés, játékalapú tanulás, óvodapedagógusok szerepe

Absztrakt

A tanulmány a kognitív képességek fejlesztésének fontosságára hívja fel a figyelmet az óvodai nevelés keretein belül. Bemutatja a kognitív fejlődés különböző aspektusait, beleértve a figyelmet, emlékezetet, észlelést, gondolkodást és problémamegoldást, amelyek mind meghatározó szerepet játszanak a gyermekek későbbi teljesítményében. A tanulmány rávilágít arra, hogy az óvodapedagógusoknak milyen alapvető szerepük van ezen képességek támogatásában, és milyen módszerekkel tudják elősegíteni a gyerekek fejlődését.  Emellett a különböző fejlesztési módszerek és eszközök alkalmazását is vizsgálja, kiemelve, hogy a játékok és az egyéni fejlesztés fontos elemei a hatékony nevelési folyamatnak. A kutatás eredményei azt mutatják, hogy a pedagógusok által használt hagyományos és új módszerek egyaránt hatékonyak lehetnek, ha megfelelően alkalmazzák őket. 

Letöltések

Letölthető adat még nem áll rendelkezésre.

Hivatkozások

Aszalai A., Horváth J., Horváthné Csapucha K. & Dr. Rónáné Falus J. (2015). Amit az óvónőnek észre kell venni, Flaccus Kiadó.

Atkinson, R.L., Atkinson, C.R., Smith, E.E., Bem, J.D & Hoeksema-Nolen, S. (2005). Pszichológia (pp. 131–378), Osiris Kiadó.

Cole, M. & Cole, S. (2006). Fejlődéslélektan, Osiris Kiadó.

Danis I., Németh T., Prónay B., Góczán-Szabó I. & Hédervári-Heller É. (2020). A kora gyermekkori lelki egészség támogatásának elmélete és gyakorlata I., Semmelweis Egyetem Egészségügyi Közszolgálati Kar Mentálhigiéné Intézet.

Jávorné dr. Kolozsvári J., Pázsikné Szilágyi G., Stöckert K., Szalontai J., Villányi Gy. & W. Mikó M. (2004). Hasznos tudnivalók óvodáskorú gyermekekről. Nemzeti Tankönyvkiadó.

Kereki J. & Tóth A. (2019). Lépések I., Családbarát Ország Nonprofit Közhasznú Kft.

N. Kollár K. & Szabó É. (2017, Eds.). Pedagógusok pszichológiai kézikönyve I. Osiris Kiadó.

Oláh A. (2006, Ed.). Pszichológiai alapismeretek. Bölcsész Konzorcium. http://mek.oszk.hu/05400/05478/05478.pdf

Piaget, J. (1997). Értelem pszichológiája (pp. 24–81). Kairosz Kiadó.

##submission.downloads##

Megjelent

2024-12-17

Hogyan kell idézni

Biró Rita, Z. (2024). Óvodai képességzsonglőrök, avagy komplex kognitív képességfejlesztés az óvodában az óvodapedagógusok szemszögéből megközelítve. Gyermeknevelés Tudományos Folyóirat, 12(3), 142–154. https://doi.org/10.31074/gyntf.2024.3.142.154