Mit játsszunk egy marék dobókockával?
DOI:
https://doi.org/10.31074/gyntf.2024.2.208.224Kulcsszavak:
matematikaóra, játékok, játékos fejlesztésAbsztrakt
A tanulmány számos jógyakorlatot mutat be a matematika játékos oktatására, A tanulmányban bemutatott játékok nagy előnye, hogy eszközeik egyszerűek, élvezetesek, illetve otthon is játszhatóak. Alkalmazhatók az iskolában tanítási órán, napköziben párban, csoportban, néhány esetben osztályszinten. A foglalkozás közben a gyermekek megtanulják és értékelik a társasjátékokat, illetve megismerkednek a matematikai „folklórjátékokkal”. Némelyik játék alapja boltban kapható társasjáték. Több esetben megmutatjuk a variálási lehetőségeket, a különböző szinten való alkalmazás módjait. A játékok szabálya mellett azok fejlesztő hatását is leírjuk, például hogy melyik osztályban, melyik tananyaghoz javasoljuk használatukat.
Letöltések
Hivatkozások
C. Neményi, E., Wéber, A., Konrád, Á. & Móricz, M. (2022). Töprengő és játékgyűjtemény 3. osztály. Oktatási Hivatal.
Gardner, M. (1956). Mathematics Magic and Mystery. Dover Publications.
Gardner, M. (1989). Mathematical Magic Show. MAA. https://doi.org/10.1090/spec/001
Orlin, B. (2022) Math Games with Bad Drawings. Black Dog & Leventhal Publishers.
Pach, P. P. (2023). B.5329. feladat. KÖMAL, 73(6)
Robinson, J. (n.d.). Math Festival, Dice Bingo, https://jrmf.org/puzzle/dice-bingo/ (2024. 01. 24.)
Robinson, J. (n.d.). Math Festival, Dueling Dice, https://jrmf.org/puzzle/dueling-dice/ (2024. 01.24.)
Barichello, L. (n.d.) The Last Banana. TED-Ed video. https://www.youtube.com/watch?v=Kgudt4PXs28 (2024.01.29.)
##submission.downloads##
Megjelent
Hogyan kell idézni
Folyóiratszám
Rovat
License
Copyright (c) 2024 Szerző
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.