Az Óvó- és Tanítóképzők Egyesületének céljai, feladatai, feladatainak megvalósulása az elmúlt három évtizedben

Szerzők

  • Katalin Rádli KIM, Felsőoktatási Képzési Főosztály

DOI:

https://doi.org/10.31074/gyntf.2023.2-3.192.199

Kulcsszavak:

visszaemlékezés, átalakuló oktatás, felsőoktatás jövője

Absztrakt

Óvó- és Tanítóképzők Egyesületének 2023. évi találkozóján a történeti visszaemlékezés mellett fontos annak számbavétele, hogy az átalakuló oktatásban, azon belül a felsőoktatásban milyen jövője lehet az egyesületi munkának. Milyen kihívásokban segítheti a képző intézmények összefogódzását, az egyesületi munkában az egyéni szerepvállalást.

Letöltések

Letölthető adat még nem áll rendelkezésre.

Hivatkozások

Az Óvó- és Tanítóképzők Egyesülete Alapszabálya http://ote1992.hu/files/alapszab%C3%A1ly%202016-05-20.pdf (2023.11.07.)

Hunyady, Gy. & Bollókné Panyik, I. (1995, Eds.). A négyéves „tanító” szak programja. Csokonai Vitéz Mihály Tanítóképző Főiskola Kiadója.

Képesítési követelmények a tanítói és óvodapedagógusi szakokra. Útmutató. (1992). Művelődési és Közoktatási Minisztérium megbízásából a Budapesti Tanítóképző Főiskola.

A tanító, a konduktor-tanító és az óvodapedagógus alapképzésben a képesítési követelményekről szóló 158/1994. (XI. 17.) Korm. rendelet.

/2021 (XII. 29.) ITM rendelet a pedagógusképzés képzési terület egyes szakjainak képzési és kimeneti követelményeiről.

/2012. (VI. 4.) Korm. rendelet a Nemzeti alaptanterv kiadásáról, bevezetéséről és alkalmazásáról.

évi 13. számú törvényerejű rendelet a Magyar Népköztársaság felsőoktatási intézményeiről.

/2012. (XII. 17.) Korm. rendelet az Óvodai nevelés országos alapprogramjáról.

##submission.downloads##

Megjelent

2023-12-31

Hogyan kell idézni

Rádli, K. (2023). Az Óvó- és Tanítóképzők Egyesületének céljai, feladatai, feladatainak megvalósulása az elmúlt három évtizedben. Gyermeknevelés Tudományos Folyóirat, 11(2–3), 192–199. https://doi.org/10.31074/gyntf.2023.2-3.192.199