Sakk és matematika. Játéktól a valóságig

Szerzők

  • Anita Misetáné Burján

DOI:

https://doi.org/10.31074/gyntf.2014.2.37.44

Kulcsszavak:

sakk, geometria, tájékozódás, játék, logika

Absztrakt

Napjainkban az érdeklődés középpontjába került a sakkoktatás. Egyre több helyen vezetik be a „királyi játék” oktatását Magyarországon. Húsz éve tanítok matematikát és sakkot egy általános iskolában. A pedagógusmunka egy igen összetett, komplex feladat. Egy életre szóló hivatás. A pedagógus számára igazi öröm, amikor többéves nevelő munkájával (osztályfőnökként és szaktanárként) hozzájárul a gyerekek fejlődéséhez, átadja szakmai tudását, és ami talán a legfontosabb, hogy hozzásegíti tanítványait képességeik és készségeik kibontakoztatásában, személyiségük kialakulásában. A pedagógusok komplex munkájának egyik fokmérője, hogy tanítványaik hogyan teljesítenek vizsgaszituációkban. A cikkben néhány tapasztalatomat szeretném bemutatni, hogyan realizálódhat a korai sakkoktatás és versenyzés előnye a középiskolai központi matematikai felvételi vizsgán.

Letöltések

Letölthető adat még nem áll rendelkezésre.

##submission.downloads##

Megjelent

2014-12-22

Hogyan kell idézni

Misetáné Burján, A. (2014). Sakk és matematika. Játéktól a valóságig. Gyermeknevelés Tudományos Folyóirat, 2(2), 37–44. https://doi.org/10.31074/gyntf.2014.2.37.44