Játékok a számelméletben. Óra-aritmetika

Szerzők

  • Eszter Árokszállási

DOI:

https://doi.org/10.31074/gyntf.2014.2.18.22

Kulcsszavak:

matematika, játék, játékos oktatás, sejtés szerepe, flow

Absztrakt

A tapasztalatok azt mutatják, hogy sok gyerek fél a matematikától, habár a gyerekek szívesen játszanak matematikai játékokat. Bemutatunk egy játékot, amely lehetőséget nyújt a tanulók ismereteinek bővítésére. A számelméletből a maradékos osztás témakörét választjuk. Három reprezentációs szint használatával eljutunk a matematikai szabályok felismeréséig. A szerepjáték segíti a gyerekeket (10–12 év) abban, hogy örömmel vegyenek részt a felfedezésben. A játékot a gyerekek ajándékba kapják, így közelebb kerülnek a közös tudáshoz és ennek segítségével nem eltaszítjuk, hanem bevonjuk őket a matematikába.

 

Letöltések

Letölthető adat még nem áll rendelkezésre.

##submission.downloads##

Megjelent

2014-12-22

Hogyan kell idézni

Árokszállási, E. (2014). Játékok a számelméletben. Óra-aritmetika. Gyermeknevelés Tudományos Folyóirat, 2(2), 18–22. https://doi.org/10.31074/gyntf.2014.2.18.22