A Z- és az alfageneráció tanulási szokásai, matematikai szempontból

Szerzők

  • Marianna Pintér

DOI:

https://doi.org/10.31074/gyntf.2014.2.2.7

Kulcsszavak:

IKT, Z-generáció, α-generáció, játék, matematika

Absztrakt

Ennek a cikknek a témája az iskolai tanulás-tanítási folyamat egy aktuális problémájával hozható kapcsolatba.

A szokásos tanulás-tanítási megközelítésektől eltérően azonban nem általános, hanem speciálisan matematikai szempontból közelítjük meg a Z- és az α-generációhoz kapcsolódó problémát. Nem állítjuk, hogy a játékok és a digitálistananyag-használat automatikusan és okvetlenül didaktikai hasznot hozhatnak vagy áthidaló szerepet játszhatnak ebben a kérdéskörben. Érdekesnek tartom azonban ennek vizsgálatát néhány tananyagrész, néhány eszköz és néhány digitális taneszköz kapcsán, különös tekintettel a motiváció kérdésére, az új tanári szerepre, a „függetlenebb tanulás” utáni vágyra, az együttműködésre törekvésre.

Letöltések

Letölthető adat még nem áll rendelkezésre.

##submission.downloads##

Megjelent

2014-12-22

Hogyan kell idézni

Pintér, M. (2014). A Z- és az alfageneráció tanulási szokásai, matematikai szempontból. Gyermeknevelés Tudományos Folyóirat, 2(2), 2–7. https://doi.org/10.31074/gyntf.2014.2.2.7