Transzneműség és a nemi identitás interakciója

Szerzők

  • Karola Főglein

DOI:

https://doi.org/10.31074/gyntf.2016.3.59.69

Kulcsszavak:

transzneműség, identitás, terápia, oktatás, fejlődés

Absztrakt

A transzneműség témaköre napjainkban egyre elfogadottabb és egyre jobban kutatott terület. A fellelhető szakirodalom minősége, kutatási módszerei, elemzési szempontjai rendkívül változatosak. A transzneműséget a legtöbb kutatás az LMBTQ (leszbikus, meleg, biszexuális, transznemű, queer) ernyőfogalom alatt vizsgálja. Munkám célja, hogy a transzneműség témáját minél több szempontból mutassam be. Vizsgálom többek között a csoport heterogenitását, a transznemű identitás lehetséges fejlődését leíró modelleket, terápiás segítségnyújtás lehetséges útjait, valamint a transzneműek helyzetét az egészségügyben és az oktatás területén. A transznemű identitásfejlődés az egyén szintjén túl számos elméleti, társadalmi, kutatás-módszertani kérdést is felvet. Munkámban az egyéni fejlődési szempontot igyekszem szem előtt tartani, részletesebben tárgyalni, természetesen utalva a kapcsolódó területekre is.

Letöltések

Letölthető adat még nem áll rendelkezésre.

##submission.downloads##

Megjelent

2016-10-28

Hogyan kell idézni

Főglein, K. (2016). Transzneműség és a nemi identitás interakciója. Gyermeknevelés Tudományos Folyóirat, 4(3), 59–69. https://doi.org/10.31074/gyntf.2016.3.59.69