„Ez a ’gender’, ez már sajnos Magyarországot is fenyegeti” – nemisztereotípia-ellenes és/vagy nemileg differenciált nevelés koragyermekkorban

Szerzők

  • Zsuzsa F. Lassú

DOI:

https://doi.org/10.31074/gyntf.2016.3.48.58

Kulcsszavak:

nemekről való gondolkodás, nemi sztereotípiák, svéd modell, nemileg szegregált oktatás, koragyermekkori nevelés

Absztrakt

A nem a legnyilvánvalóbb, legkiugróbb kategória az emberi csoportokról alkotott benyomások szerveződésében, ezáltal a sztereotípiaképzés legbiztosabb alapja is egyben. A nemi sztereotípiák megkülönböztetéshez, szexizmushoz, nemi diszkriminációhoz vezethetnek, így az ellenük való küzdelem a pedagógia egyik fontos célkitűzése lehet. Jelen tanulmány célja a nemről való gondolkodás fejlődésének és a nemi sztereotípiák koragyermekkori kialakulásának, valamint a nemi egyenlőségért, a nemi sztereotípiák ellen küzdő ún. genderpedagógia koragyermekkori lehetőségeinek bemutatása, elsősorban svéd és amerikai oktatási programokon keresztül.

Letöltések

Letölthető adat még nem áll rendelkezésre.

##submission.downloads##

Megjelent

2016-10-28

Hogyan kell idézni

F. Lassú, Z. (2016). „Ez a ’gender’, ez már sajnos Magyarországot is fenyegeti” – nemisztereotípia-ellenes és/vagy nemileg differenciált nevelés koragyermekkorban. Gyermeknevelés Tudományos Folyóirat, 4(3), 48–58. https://doi.org/10.31074/gyntf.2016.3.48.58