„Ez a ’gender’, ez már sajnos Magyarországot is fenyegeti” – nemisztereotípia-ellenes és/vagy nemileg differenciált nevelés koragyermekkorban
DOI:
https://doi.org/10.31074/gyntf.2016.3.48.58Kulcsszavak:
nemekről való gondolkodás, nemi sztereotípiák, svéd modell, nemileg szegregált oktatás, koragyermekkori nevelésAbsztrakt
A nem a legnyilvánvalóbb, legkiugróbb kategória az emberi csoportokról alkotott benyomások szerveződésében, ezáltal a sztereotípiaképzés legbiztosabb alapja is egyben. A nemi sztereotípiák megkülönböztetéshez, szexizmushoz, nemi diszkriminációhoz vezethetnek, így az ellenük való küzdelem a pedagógia egyik fontos célkitűzése lehet. Jelen tanulmány célja a nemről való gondolkodás fejlődésének és a nemi sztereotípiák koragyermekkori kialakulásának, valamint a nemi egyenlőségért, a nemi sztereotípiák ellen küzdő ún. genderpedagógia koragyermekkori lehetőségeinek bemutatása, elsősorban svéd és amerikai oktatási programokon keresztül.
Letöltések
##submission.downloads##
Megjelent
Hogyan kell idézni
Folyóiratszám
Rovat
License
Copyright (c) 2016 Szerző
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.