Óvodás gyermekek nemi sztereotípiáinak vizsgálata a pedagógus nemével összefüggésben
DOI:
https://doi.org/10.31074/gyntf.2016.3.32.47Kulcsszavak:
férfi pedagógusok, kora-gyermekkori nevelés, nemi szerepek, nemi sztereotípiák, genderstratégiaAbsztrakt
Kutatásunkban óvodáskorú gyermekek nemi sztereotípiáit vizsgáltuk, miként vélekednek lányokról és fiúkról, az óvodapedagógusaikról, illetve milyen elképzeléseik vannak a nemi szerepek tartalmáról, és ez mutat-e valamilyen összefüggést azzal, hogy találkoznak-e férfi óvodapedagógussal. A kutatásban 83, 4–7 év közötti gyermek vett részt, közülük 48-an jártak nemileg vegyes vezetésű csoportba. Eredményeink szerint a férfiak jelenléte az óvodai csoportban pozitív hatású lehet a lányokról és nőkről alkotott vélekedésekre, azonban ellentmondásos adatokat kaptunk a fiúk megítélésével összefüggésben. Jelen kutatás nem tudta igazolni a férfiak pozitív hatását az óvodában a nemi sztereotípiák csökkentésében, ugyanakkor felveti az ez irányú kutatások és átfogó oktatási genderstratégia kialakításának szükségességét.
Letöltések
##submission.downloads##
Megjelent
Hogyan kell idézni
Folyóiratszám
Rovat
License
Copyright (c) 2016 Szerző
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.