Erdőóvoda

Szerzők

  • Bori Balogh
  • Klára B. Zsoffay

DOI:

https://doi.org/10.31074/gyntf.2020.3.237.252

Kulcsszavak:

erdőóvoda, környezettudatosság, jó gyakorlatok, természeti környezet

Absztrakt

A klímaválság idején, miközben már a gyerekek életében is egyre nagyobb teret hódít a virtuális világ, egyre többen gondolkodnak el azon, hogyan lehetne „visszavezetni” a gyerekeket a természethez. Kiskoruktól kezdve környezetüket értő, szerető, óvó emberekké nevelni őket. A többféle lehetőség és koncepció közül egy dán példát mutatunk be, az erdőóvodát, amelyben a gyerekek szinte teljes napjukat, minden tevékenységüket erdei környezetben töltik. Röviden kitérünk arra is, hogy mennyire lehetne ezt adaptálni Magyarországon, mennyire lenne rá igény, és mitől tartanak az érintett szülők és pedagógusok leginkább.

Letöltések

Letölthető adat még nem áll rendelkezésre.

##submission.downloads##

Megjelent

2020-12-29

Hogyan kell idézni

Balogh, B., & B. Zsoffay, K. (2020). Erdőóvoda. Gyermeknevelés Tudományos Folyóirat, 8(3), 237–252. https://doi.org/10.31074/gyntf.2020.3.237.252