Tanító szakos hallgatók véleménye a magyarországi környezeti problémákról

Szerzők

  • Katalin Kulman

DOI:

https://doi.org/10.31074/gyntf.2020.3.116.130

Kulcsszavak:

környezeti problémák, gazdasági tevékenység, tanítóképzés

Absztrakt

Az általános iskolában tanító pedagógusok munkájának fontos része a környezeti nevelés és a fenntarthatóságra nevelés. Ezek keretében készítik fel tanítványaikat a mindennapi életben használható tudásra, a környezeti problémák megértésére és megoldási lehetőségük ismeretére. A környezeti neveléshez tartozik az egyén felelősségérzésének kialakítása, és a rendszerszemlélet elsajátíttatása – például, hogy bizonyos gazdasági, társadalmi és környezeti jelenségek összefüggnek egymással. A kutatásban tanító szakos hallgatók véleményét mértem fel, hogy Magyarországon milyen gazdasági tevékenységek okozzák a legtöbb környezeti problémát. Külön kiemelve vizsgáltam véleményüket a levegőbe kerülő szén-dioxid és az üvegházhatású gázok okozta problémákról. Kutatásom kitért arra is, milyen forrásokból származnak a témával kapcsolatos ismereteik, illetve gazdasági eredményesség szempontjából megérheti-e az ipari és/vagy a bányászati környezetrombolás egy gazdálkodó szervezetnek. A kutatást kérdőíves formában valósítottam meg, a válaszok értékelése SPSS program segítségével történt.

Letöltések

Letölthető adat még nem áll rendelkezésre.

##submission.downloads##

Megjelent

2020-12-29

Hogyan kell idézni

Kulman, K. (2020). Tanító szakos hallgatók véleménye a magyarországi környezeti problémákról. Gyermeknevelés Tudományos Folyóirat, 8(3), 116–130. https://doi.org/10.31074/gyntf.2020.3.116.130