A partnerség lehetőségei
PDF

Kulcsszavak

pedagógiai dilemma
távolléti felsőoktatás
hallgatói partnerség
dilemmatikus tér
kvalitatív longitudinális kutatás

Hogyan kell idézni

Kálmán, O., Eszes, F., Kardos, D., Lénárd, S., Pálvölgyi, L., & Szivák, J. (2021). A partnerség lehetőségei: Oktatók és hallgatók dilemmái a távolléti felsőoktatás második időszakában. Neveléstudomány | Oktatás – Kutatás – Innováció, 9(3), 62–81. https://doi.org/10.21549/NTNY.34.2021.3.4

Absztrakt

A tanulmányunkban a távolléti felsőoktatás oktatói és hallgatói tapasztalatainak értelmezésére vállalkozunk. Nem elsősorban az új gyakorlatokat helyezzük középpontba, hanem az oktatók és hallgatók tanításhoz és tanuláshoz kapcsolódó dilemmáit, az ehhez kötődő reflexiókat, az értelmezésekben megmutatkozó hasonló és eltérő irányokat. Kvalitatív longitudinális kutatásunk a távolléti felsőoktatás első időszakában kezdődött; a második szakaszban az oktatók és a hallgatók az akkor összegyűjtött dilemmákra adtak reflexiókat: az arctalanság, felelősségvállalás, motivációvesztés, túlterheltség és az előrelépés vagy visszalépés dilemmáira. E reflexiók elemzése azt mutatja, hogy a hallgatókkal való partneri viszony szerepel ugyan a cselekvési lehetőségek között, de a dilemmák értelmezésében ez kevéssé átgondolt, ott inkább az oktatói és hallgatói szerep közti távolság erősödik fel.

https://doi.org/10.21549/NTNY.34.2021.3.4
PDF
Copyright (c) 2021 Szerző

Letöltések

Letölthető adat még nem áll rendelkezésre.