Pedagógusnézetek megismerésének lehetőségei a kétnyelvi pedagógusképzés és továbbképzés kontextusában

Authors

  • Éva Trentinné Benkő

DOI:

https://doi.org/10.31074/gyntf.2016.1.158.171

Keywords:

teachers' beliefs, qualitative research techniques, metaphors in education, metaphor grid, teacher training for CLIL (Content and Language Integrated Learning)

Abstract

The aim of teacher training is to reveal and challenge trainees' beliefs, and change them if necessary. The first part of the article reviews the literature on the concept of beliefs and the role they play in teacher education. Then some relevant research techniques and methods are introduced that can be applied in teacher training for CLIL (Content and Language Integrated Learning). Finally a tool called metaphor grid is presented.

Downloads

Download data is not yet available.

Downloads

Published

2016-02-05

How to Cite

Trentinné Benkő, Éva. (2016). Pedagógusnézetek megismerésének lehetőségei a kétnyelvi pedagógusképzés és továbbképzés kontextusában. Journal of Early Years Education, 4(1), 158–171. https://doi.org/10.31074/gyntf.2016.1.158.171