Measuring music skills in a digital environment – Introducing an independently developed instrument

Authors

DOI:

https://doi.org/10.31074/gyntf.2021.3.44.56

Keywords:

digital instrument, measuring music skills, melody-singing, rhythm-clapping

Abstract

Although computer-based music skills assessment has an almost forty-year history, there is a lack of a complex digital instrument which is not only user-friendly, but also supports researchers in collecting, analyzing and storing data. Therefore, we have undertaken a specific task, that is, to measure melody-singing and rhythm-clapping with a new, Android OS-based software. The application is capable of recording data without a need for an interviewer as well as analyzing data and uploading results to an online database. This article presents the developmental concept of our test program, and describes its main features.

Downloads

Download data is not yet available.

References

Asztalos, K. (2014). A zenei észlelési képesség fejlődése 5–17 éves korban – online diagnosztikus mérések óvodai és iskolai környezetben. PhD értekezés. Szegedi Tudományegyetem, Neveléstudományi Doktori Iskola.

Blanke, J. & Kinnock, S. (2010). The Lisabon review 2010. Towards a more competitive Europe? World Economic Forum.

Csapó, B., Ainley, J., Bennett, R. E., Latour, T. & Law, N. (2012). Technological issues for computerbased assessment. In Griffin, P., McGaw, B., & Care, E. (Eds.), Assessment and teaching of 21st century skills (pp. 143‒230). Springer. https://doi.org/10.1007/978-94-007-2324-5_4

Janurik, M. & Józsa, K. (2013). A zenei képességek fejlődése négy- és nyolcéves kor között. Magyar Pedagógia, 113(2), 75–99.

Józsa, K., Hricsovinyi, J. & Szenczi, B. (2015). Számítógép-alapú Elsajátítási motiváció kérdőívek validitása és reliabilitása. In Csapó, B. & Zsolnai, A. (Eds.), Online diagnosztikus mérések az iskola kezdő szakaszában (pp. 123–146). Nemzedékek Tudása Tankönyvkiadó.

Józsa, K., Barrett, C. K., Józsa, G. & Morgan, A. G. (2019). FOCUS teszt: új, számítógépalapú vizsgálati eszköz 3–8 éves gyermekek számára. Gyermeknevelés Tudományos Folyóirat, 7(2–3), 111–124. https://doi.org/10.31074/201923111124

Józsa, K., Barrett, K. C. & Morgan, G. A. (2017). Game-like tablet assessment of approaches to learning: Assessing mastery motivation and executive functions. Electronic Journal of Research in Educational Psychology, 15(3), 665‒695. https://doi.org/10.14204/ejrep.43.17026

Molnár, Gy. & Csapó, B. (2013). Az eDia online diagnosztikus mérési rendszer. In Józsa, K. & Fejes, J. B. (Eds.), PÉK 2013 – XI. Pedagógiai Értékelési Konferencia: Program – Tartalmi összefoglalók. CEA 2013 11th Conference on Educational Assessment: Program – Abstracts (p. 82). SZTE Neveléstudományi Doktori Iskola.

Surján, N. & Janurik, M. (2018). A zenei észlelés fejlettségének vizsgálata hagyományos és számítógépes tesztfelvétellel. Gyermeknevelés Tudományos Folyóirat, 6(2), 32‒48. https://doi.org/10.31074/gyn201823248

Downloads

Published

2021-12-22

How to Cite

Szabó, N., Janurik, M., Blahut, S., & Szakálos, M. (2021). Measuring music skills in a digital environment – Introducing an independently developed instrument. Journal of Early Years Education, 9(3), 44–56. https://doi.org/10.31074/gyntf.2021.3.44.56