A digitális környezet mint lehetőség a zenei nevelésben
DOI:
https://doi.org/10.31074/gyntf.2020.2.318.331Kulcsszavak:
ének-zene oktatás, zenei képességfejlesztés, digitális eszköz, általános iskola, énekórai tevékenységekAbsztrakt
Hogyan egyeztethető össze az egyik legszemélyesebb és leghumánabb tantárgy, az ének-zene, a digitális technológiával? A személyes kontaktust és az érzelmi megélést természetesen semmi nem pótolja, nem is ez a cél. A digitális technológia lehetőséget ad a tanulónak arra, hogy játékos formában gyakorlati zenei élményekhez jusson, önállóan fedezze fel egy zenemű vagy egy zenei stílus felépítését, és fejlessze elvonatkoztató, logikai készségét. A pedagógus részéről a digitális technika hozzájárul ahhoz, hogy a tanórán a fejlesztő tartalmi elemek több időt kapjanak azáltal, hogy a gyakorlás, ellenőrzés és értékelés folyamatai a digitális programok segítségével felgyorsulnak. A digitális ének-zene oktató programok hozzájárulnak ahhoz, hogy a tanuló kreatívan kifejezhesse önmagát kudarcélmény és szorongás nélkül, komplex és flexibilis módon értelmezzen és közelítsen meg zeneműveket, zenei fogalmakat, valamint társaival összedolgozva oldjon meg gyakorlatokat és egyúttal kipróbálhassák egymás megközelítéseit is. A tanulmány célja, hogy a digitális eszközök használatát a pedagógusok akadály helyett lehetőségként lássák, az ajánlott gyűjtemény pedig kezdeti segítséget ad az ének-zene oktatás digitális módszertani hiányainak pótlásához.
Letöltések
##submission.downloads##
Megjelent
Hogyan kell idézni
Folyóiratszám
Rovat
License
Copyright (c) 2020 Szerző
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.