A digitális környezet mint lehetőség a zenei nevelésben

Szerzők

  • Emese Maróti
  • Noémi Bartus
  • Mónika Csató
  • Judit Keresztényné Barth

DOI:

https://doi.org/10.31074/gyntf.2020.2.318.331

Kulcsszavak:

ének-zene oktatás, zenei képességfejlesztés, digitális eszköz, általános iskola, énekórai tevékenységek

Absztrakt

Hogyan egyeztethető össze az egyik legszemélyesebb és leghumánabb tantárgy, az ének-zene, a digitális technológiával? A személyes kontaktust és az érzelmi megélést természetesen semmi nem pótolja, nem is ez a cél. A digitális technológia lehetőséget ad a tanulónak arra, hogy játékos formában gyakorlati zenei élményekhez jusson, önállóan fedezze fel egy zenemű vagy egy zenei stílus felépítését, és fejlessze elvonatkoztató, logikai készségét. A pedagógus részéről a digitális technika hozzájárul ahhoz, hogy a tanórán a fejlesztő tartalmi elemek több időt kapjanak azáltal, hogy a gyakorlás, ellenőrzés és értékelés folyamatai a digitális programok segítségével felgyorsulnak. A digitális ének-zene oktató programok hozzájárulnak ahhoz, hogy a tanuló kreatívan kifejezhesse önmagát kudarcélmény és szorongás nélkül, komplex és flexibilis módon értelmezzen és közelítsen meg zeneműveket, zenei fogalmakat, valamint társaival összedolgozva oldjon meg gyakorlatokat és egyúttal kipróbálhassák egymás megközelítéseit is. A tanulmány célja, hogy a digitális eszközök használatát a pedagógusok akadály helyett lehetőségként lássák, az ajánlott gyűjtemény pedig kezdeti segítséget ad az ének-zene oktatás digitális módszertani hiányainak pótlásához.

Letöltések

Letölthető adat még nem áll rendelkezésre.

##submission.downloads##

Megjelent

2020-08-20

Hogyan kell idézni

Maróti, E., Bartus, N., Csató, M., & Keresztényné Barth, J. (2020). A digitális környezet mint lehetőség a zenei nevelésben. Gyermeknevelés Tudományos Folyóirat, 8(2), 318–331. https://doi.org/10.31074/gyntf.2020.2.318.331