Pedagógushallgatók digitális kompetenciáinak fejlesztési lehetőségei

Szerzők

  • Nikolett Turzó-Sovák

DOI:

https://doi.org/10.31074/gyntf.2020.2.164.173

Kulcsszavak:

digitális kompetencia, pedagógusképzés, kompetenciarendszerek, kompetenciafejlesztés

Absztrakt

A 21. századi oktatás egyik kihívása a digitális eszközök hatékony alkalmazása az oktatási folyamatban. Ennek elengedhetetlen feltétele a digitális kompetenciák fejlesztése. A fogalom meghatározása az elmúlt évtizedekben bővült, így ma már nem csak a digitális eszközök használatát értjük alatta, sokkal inkább tudáselemekből, készségekből és attitűdből szövődő rendszert. Az Európai Bizottság DigComp digitális keret megalkotásával 5 kompetenciaterület alatt fogalmazta meg azt a 21 irányadó részkompetenciát, amelyekkel az egyén versenyképességét növelni tudja a munkaerőpiacon. A keret által meghatározott részkompetenciák irányadók a felsőoktatásban folyó pedagógusképzés számára is. Az ELTE Tanító- és Óvóképző Kar, Digitális Pedagógiai Tanszéke a digitális kompetenciát meghatározó európai szabványkeretnek megfelelően szervezett kurzusokkal készíti fel hallgatóit a pedagógiai pályára.

Letöltések

Letölthető adat még nem áll rendelkezésre.

##submission.downloads##

Megjelent

2020-08-19

Hogyan kell idézni

Turzó-Sovák, N. (2020). Pedagógushallgatók digitális kompetenciáinak fejlesztési lehetőségei. Gyermeknevelés Tudományos Folyóirat, 8(2), 164–173. https://doi.org/10.31074/gyntf.2020.2.164.173

Folyóiratszám

Rovat

Tematikus tanulmányok