A robotika szerepe az SNI tanulók fejlesztésében
DOI:
https://doi.org/10.31074/gyntf.2020.2.146.163Kulcsszavak:
robotika, SNI, képességfejlesztés, problémamegoldó gondolkodás, padlórobotAbsztrakt
Az IKT-val kapcsolatos kutatások egyik legrelevánsabb témaköre napjainkban az oktatási robotika, amit a különféle speciális igényű diákokkal folytatott tevékenységekben is egyre gyakrabban használnak. Ebben a tanulmányban egyik célunk az volt, hogy feltárjuk a problémamegoldás, a kompetenciafejlesztés és az IKT-eszközök (esetünkben különféle padlórobot-típusok) használatának összefüggéseit. A szakirodalom vizsgálata alapján áttekintést adunk a padlórobotok osztálytermi órákba történő bevezetéséről és azok használatának kihívásairól. A tanulmányban számos olyan módszertani és robotikai eszközt mutatunk be, melyek felhasználhatók az SNI gyermekekkel való munka során. A padlórobotokkal kapcsolatos részletes információk segítséget nyújthatnak a pedagógusoknak abban, hogy a céljaiknak megfelelő eszközt tudjanak választani.
Letöltések
##submission.downloads##
Megjelent
Hogyan kell idézni
Folyóiratszám
Rovat
License
Copyright (c) 2020 Szerző
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.