A bölcsődei anyanyelvi nevelés tartalmi kérdései

Szerzők

  • Krisztina Katona

DOI:

https://doi.org/10.31074/gyntf.2020.1.83.91

Kulcsszavak:

Csecsemő- és kisgyermeknevelő BA-szak, nyelvi-kommunikációs nevelés-fejlesztés, tanulási eredmények, módszertani kérdések

Absztrakt

A tanulmány a Csecsemő- és kisgyermeknevelő BA-szak képzési és kimeneti követelményeiben megfogalmazott tanulási eredményeket alapul véve kíván azokra a kérdéskörökre rávilágítani, amelyekre a koragyermekkori nevelés-gondozás-fejlesztés hármas egységében a képzés részeként nyelvi-kommunikációs területen – akár egy stúdiumban vagy akár különbözőkben is, de – mindenképpen szólni kell. A szerző az érintendő tartalmi kérdéseket hat egységbe rendszerezi, melyek a következők: Nyelv és szocializáció, nyelvi szocializáció; A nyelvelsajátítással összefüggő kérdések; A beszédfejlődés támogatása: módszerek, eljárások; Nyelvi-kommunikációs fejlesztési feladatok tervezésének, tervezhetőségének kérdése a bölcsődében; A kisgyermeknevelő beszédmódja, beszédviselkedése; A nyelvi fejlődés eltérései, zavarai; megkésett beszédfejlődés. A tanulmány terjedelmi okokból részletesen kidolgozott tananyag közre adását nem teszi lehetővé, ugyanakkor megfelelő keretet biztosít ahhoz, hogy a képzés és a kisgyermeknevelői munka nyelvi-kommunikációs területen megmutatkozó összefüggéseit feltárja.

Letöltések

Letölthető adat még nem áll rendelkezésre.

##submission.downloads##

Megjelent

2020-05-26

Hogyan kell idézni

Katona, K. (2020). A bölcsődei anyanyelvi nevelés tartalmi kérdései. Gyermeknevelés Tudományos Folyóirat, 8(1), 83–91. https://doi.org/10.31074/gyntf.2020.1.83.91