Az intézményes kisgyermeknevelés és a hátrányos helyzet kapcsolatának pedagógiai vonatkozásai
DOI:
https://doi.org/10.31074/gyntf.2020.1.39.46Kulcsszavak:
hátrányos helyzet, hátránykompenzáció, kisgyermeknevelés, bölcsőde, Biztos Kezdet GyermekházAbsztrakt
A tanulmány a hátrányos helyzetű kisgyermekek és az intézményes nevelés kapcsolatát igyekszik az alábbi jellemzők mentén megragadni: a célcsoport meghatározása, a hátránykompenzáció feladatrendszere, kapcsolódó pedagógiai feladatok, hátránykompenzáció az intézményekben. Az írás célja annak vázlatos bemutatása, miként bővült új funkcióval az intézményes kisgyermeknevelés az elmúlt évtizedek során, illetve hogyan épült be a hátránykompenzáció a meglévő feladatrendszerbe. Az ismertetés kapcsán bővebben kitér a két intézménytípus (bölcsőde, biztos kezdet gyermekház) jellemzőire és a témához való kapcsolódására is.
Letöltések
##submission.downloads##
Megjelent
Hogyan kell idézni
Folyóiratszám
Rovat
License
Copyright (c) 2020 Szerző
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.