Az intézményes kisgyermeknevelés és a hátrányos helyzet kapcsolatának pedagógiai vonatkozásai

Szerzők

  • Sándor Szerepi

DOI:

https://doi.org/10.31074/gyntf.2020.1.39.46

Kulcsszavak:

hátrányos helyzet, hátránykompenzáció, kisgyermeknevelés, bölcsőde, Biztos Kezdet Gyermekház

Absztrakt

A tanulmány a hátrányos helyzetű kisgyermekek és az intézményes nevelés kapcsolatát igyekszik az alábbi jellemzők mentén megragadni: a célcsoport meghatározása, a hátránykompenzáció feladatrendszere, kapcsolódó pedagógiai feladatok, hátránykompenzáció az intézményekben. Az írás célja annak vázlatos bemutatása, miként bővült új funkcióval az intézményes kisgyermeknevelés az elmúlt évtizedek során, illetve hogyan épült be a hátránykompenzáció a meglévő feladatrendszerbe. Az ismertetés kapcsán bővebben kitér a két intézménytípus (bölcsőde, biztos kezdet gyermekház) jellemzőire és a témához való kapcsolódására is.

Letöltések

Letölthető adat még nem áll rendelkezésre.

##submission.downloads##

Megjelent

2020-05-26

Hogyan kell idézni

Szerepi, S. (2020). Az intézményes kisgyermeknevelés és a hátrányos helyzet kapcsolatának pedagógiai vonatkozásai. Gyermeknevelés Tudományos Folyóirat, 8(1), 39–46. https://doi.org/10.31074/gyntf.2020.1.39.46