Egy ötlet: hogyan lehet sudokuval játszani a matematikaórán

Szerzők

  • Mónika Bagota

Absztrakt

Az írás ötlete Ronit Bird: Száz játék és fejtörő a számolási nehézségek leküzdésére c. könyvéből származik. A szerző a könyvben olyan gyakorlatokat és játékokat mutat be, amelyek lekötik és ösztönzik a diákokat. A könyvben található játékok és gyakorlatok úgy készültek, hogy „a diákok megbarátkozzanak a számokkal, használják őket, és a matematikára úgy tekintsenek, mint izgalmas próbatételre, mozgalmas és örömteli tevékenységre.”

A könyvben bemutatott játékok közül számomra a népszerű sudoku rejtvényeken alapuló fejtörők voltak a legizgalmasabbak. A „sudoku pótlással” lehetőséget biztosít az összeadás és a kivonás gyakorlására a húszas számkörben. A „sudoku szorzással és osztással” pedig a szorzótábla gyakorlására ösztönöz 10·10-ig.

Letöltések

Letölthető adat még nem áll rendelkezésre.

##submission.downloads##

Megjelent

2014-12-22

Hogyan kell idézni

Bagota, M. (2014). Egy ötlet: hogyan lehet sudokuval játszani a matematikaórán. Gyermeknevelés Tudományos Folyóirat, 2(2), 73–83. Elérés forrás https://ojs.elte.hu/gyermekneveles/article/view/717