Segítsen-e, illetve hogyan segítsen a szülő a nyitott mondatok (egyenletek, egyenlőtlenségek) megoldásában alsó tagozaton?
DOI:
https://doi.org/10.31074/gyntf.2014.2.59.64Kulcsszavak:
nyitott mondatok, egyenletek, fogikai függvények, általános iskola, próbálgatásAbsztrakt
A nyitott mondatok (egyenletek, egyenlőtlenségek) tanítása során gyakran tapasztalhatják a tanítók, hogy a kisiskolásoknak – elsősorban a házi feladatok megoldásában – nyújtott szülői segítség visszalépést okozhat a már elért eredményekben. A szülők megoldási módszerei általában nem azonosak az alsó tagozaton alkalmazott módszerekkel, feltehetőleg ez a probléma forrása.
Ennek szemléltetésére bemutatok egy negyedik osztályos esettanulmányt, amelyben a szülők segíteni próbáltak a gyermeküknek a házi feladatként feladott nyitott mondat megoldásában. A szülők – beszámolójuk alapján – teljes kudarcként élték meg ezt a szituációt, ezért tanácsot kértek abban, hogyan tudnának a későbbiekben segíteni a gyermeküknek.
Letöltések
##submission.downloads##
Megjelent
Hogyan kell idézni
Folyóiratszám
Rovat
License
Copyright (c) 2014 Szerző
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.